24.10.2023.
Prva generacija Audija Q5 na tržištu je od 2008., a nakon facelifta 2012. tvrtka iz Ingolstadta predstavila je drugu, danas još uvijek aktualnu generaciju 2017., a i ona je već 2020. doživjela manje "zatezanje bora".
Druga generacija Audija Q5 izvrstan je putni automobil. Osobito u kombinaciji s opcijskim zračnim ovjesom, ovaj SUV ne nudi samo vrlo sigurne karakteristike vožnje, već i izvrsnu udobnost ovjesa. Karoserija je dinamično oblikovana, a druga je generacija narasla u dužini, međuosovinskom razmaku i visini. Puno tehnologije, uključujući sustave pomoći u vožnji, kao i multimediju, u Q5 je došlo iz modela A4. Oni kojima je to važno, cijenit će mogućnost vuče prikolice do maksimalne težine 2,4 tone.
Audi Q5 mazi putnike obiljem prostora, udobnim sjedalima i impresivnom kvalitetom materijala. Njegov multimedijski sustav pruža informacije s mnogim online funkcijama. Ipak, nije uvijek sve savršeno - zaslon klima-uređaja otkaže s vremena na vrijeme.
Prostora ima dovoljno za sve putnike, a Q5 ima i varijabilni prtljažnik koji se po potrebi može proširiti s 520 na 1520 litara.
Iako je na tržištu tek od 2017., Q5 je već doživio nekoliko promjena u ponudi motora. U početku se nudio s čeetverocilindarskim TDI i TSI motorima u rasponu snage od 150 do 252 KS, a ubrzo su dodani V6 dizelaš, kao i sportski SQ5 pokretan V6 benzincem od 354 KS. Pogon na sve kotače i automatski mjenjač gotovo su uvijek standardni.
U kolovozu 2018. Audi je promijenio nazive modela. Podaci o obujmu su izbačeni u korist broja: 2,0 TDI postao je 35 TDI ili 40 TDI. Još važnije - s promjenom - svi benzinski i dizelski modeli zadovoljavaju strogi standard Euro 6d Temp. U svibnju 2019. u prodaju je krenuo dizelski SQ5 pokretan V6 TDI motorom od 341 KS, a nakon njega dolaze i dvije plug-in hibridne verzije 50 i 55 TFSI e. S faceliftom 2020. ponovno je revidirana i ponuda motora.
Za svakodnevnu vožnju posve je dovoljan i osnovni štedljivi 2,0 TDI sa 150 KS i prednjim pogonom. Za one koji teže dinamičnijoj vožnji su su 252 KS snažan TFSI, kao i V6 benzinac u SQ5. Oni uvijek dolaze s automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače.
Što se potencijalnih problema s rabljenim primjercima tiče, Audi Q5 je uzoran i vrlo pouzdan. Korisnici se žale na smanjenu udobnost prebacivanja stupnjeva prijenosa DSG mjenjača nakon što prijeđena kilometraža dođe u šesteroznamenkaste brojeve. Automobili s puno kilometara na autocesti imaju nešto višu potrošnju ulja, a svi pate od problema sa softwareom sustava pomoći i multimedijskog sustava. Prvo modeli s 2,0 TFSI motorom, do 2018., imali su povremenih problema s pumpom rashladne tekućine.
Pogledajte ovdje našu trenutnu ponudu Audija Q5.