25.11.2022.
Nastao je na platformi Ford Fieste i to prvenstveno za tržišta poput Brazila i Argentine, a tek se kasnije „doselio” u Europu. Da, od mulde do mulde donji dio nije mijenjan. No vanjština je itekako drukčija od Fieste. Prednji kraj je sličan Kugi, uz velika svjetla u donjem i gornjem dijelu branika koja okružuju veliku prednju masku. Stražnji kraj je visok, sa spojlerom na krovu, velikim stražnjim vratima i masivnim branikom. Stražnja se vrata otvaraju na stranu, umjesto prema gore kao što je to uobičajeno. Nešto što mnogi kritiziraju jer je nepraktično kod parkiranja na zbijene parkinge.
Vrata pri otvaranju zauzimaju prilično puno mjesta. No ima to svoje zašto. Razlog zašto se otvaraju na stranu je što je u originalu, model u Brazilu imao kotač na stražnjim vratima. U podnicu nije stao, a u Brazilu je rezervni kotač obvezan pa je Ford morao pribjeći ovom rješenju. Europski modeli nemaju peti kotač pa to djeluje malo neobično.
Kad ga gledate na slikama i sa desetak metara možda djeluje nekako neproporcionalan i velik. Pogotovo zbog zadnjih kutnih stakala i krovne linije. Ovo je zapravo iznimno malen automobil. Ali vizualno dobro kamufliran.
Priča je slična kao kod sestre od koje je nastao. Nalik na Fiestu, samo su sjedala malo povišena. Mjesta straga ima dovoljno za noge i prilično za glavu. Udobno može primiti četvero putnika. Ono što su dobili na stražnjoj klupi morali su uzeti iz prtljažnika, pa u gepek stane tek 356 litara tereta. Utovarni je dio lako dostupan, ravan i ako zanemarite da vam vrata mogu malo zasmetati, zapravo sasvim solidan. Ako ste navikli da u SUV stane manji stan – lajete na krivo drvo. Ovo je mini SUV!
Pretinaca ima zavidno puno, tu su dva USB priključka i koristan pretinac na centralnom grebenu.
Fiestu su ukrotili i zatomili, a EcoSport je zbog višeg podvozja, višeg težišta i kratkog međuosovinskog razmaka, morao biti podešen mekše, te je samim time i inertniji. Nije toliko britak kao Fiesta i nije toliko dobro izbalansiran kad su u pitanju zavojite i neravne ceste. Upravljač je dodatno omekšan i relativno brzo shvatite da je povratnih informacija premalo da bi se njime poigravali. Za svakodnevni promet biti će sasvim dovoljan, udoban i – otporan na udarne rupe i rubno kamenje. Najveći dio njegovog životnog vijeka ionako će provesti u gradu. Od tla je udaljen 19 centimetara, što znači da se možete popeti i na više rubno kamenje.
Jednolitreni EcoBoost motor od pokupio je hvalospjeve i titule motora godine s punim pravom. U klasi downsizing motora je apsolutni prvak, ali i dalje malo uspavan kad dodate gas. Kad se turbina probudi diše punim plućima i pokazuje zube. U gradskom prometu je štedljiv. EcoSport je moguće voziti ispod sedam litara potrošnje. U ponudi su bile verzije od 100 i 125 KS. Za one koji se ne odriču dizelaša u Ecosport se ugrađuje i 1,5-litreni Ecoblue od 112 KS.
Autoto trenutno u ponudi ima nekoliko primjeraka Ecosporta, uglavnom benzince od 125 KS, ali i jednog dizelaša i to po vrlo povoljnim cijenama.