03.12.2024.
Nakon što je uspješno pokrenuo globalnu raspravu o sebi nakon otkrivanja novog korporativnog identiteta, Jaguar podiže stvari na viši nivo s otkrivanjem koncepta Type 00 na Tjednu umjetnosti u Miamiju. Izgovaran "Type Zero Zero", konceptni automobil spektakularnih proporcija pokazuje dizajnerski smjer kojim će se kretati budući serijski modeli Jaguara dok tvrtka kreće u potpuno resetiranje svoje palete proizvoda, maloprodajnog modela i tržišnog pozicioniranja.
S duljinom većom od pet metara, Type 00 nije diskretan. Zapravo, on je savršena najava novog Jaguarovog smjera. Pogled na Type 00 sprijeda otkriva brutalnu sliku s ravnim površinama, uključujuću reljefnu ploču umjesto klasične maske. Tanka LED prednja svjetla pojačavaju široke, vodoravne linije prednjeg dijela automobila, kao i dvije donje LED trake. Nažalost, ispod pozamašnog ravnog prednjeg poklopca V12 motora jer je Type 00 potpuno električan, kao što će to biti i svi budući modeli Jaguara.
Pogled s boka otkriva zakrivljeno vjetrobransko staklo koje se elegantno nastavlja u krov i lagano se spušta prema natrag kako bi dovršilo izgled fastbacka. Uski otvori prozora doprinose prenaglašenom stilu Type 00 i zaustavljaju se ispred linije stražnje osovine. Njegovi golemi kotači od 23 cola, koji sadrže skraćenu oznaku "J R" na središnjim poklopcima, ponavljaju dizajnerske znakove na automobilu i ilustriraju njegovu ukupnu veličinu.
Nakon što se vrata elegantno podignu otkriva se kabina s dva sjedala prepolovljena središnjim grebenom. Jednako nekonvencionalan kao i vanjski izgled, interijer ima jednostavan dizajn koji dobro skriva svoju tehnologiju i koristi neobične materijale. Primjerice, sjedala su pričvršćena na postolje izrađeno od travertin kamena, što im daje dojam lebdenja, a presvučena su taktilnom mješavinom vune. I papučice i upravljač mogu se prilagoditi željenom položaju za vožnju. Ispred vozača i suvozača su široki ekrani na kojima se prikazuju sve informacije na jednostavan i pregledan način.
Budući da Type 00 služi više kao dizajnerska studija, a ne najava konkretnog automobila, Jaguar ne govori mnogo o njegovim performansama. Znamo da će se svi budući modeli proizvoditi na prilagođenoj platformi koja se zove Jaguar Electric Architecture (JEA). Serijski modeli ciljat će na WLTP domet vožnje od 770 kilometara i imati mogućnost brzog punjenja, a govori se o dodavanju 321 kilometra za samo 15 minuta. Prvi razvojni prototipovi već prolaze testiranje i bit će u obliku fastback GT-a s pet vrata. Ovaj bi automobil trebao biti predstavljen 2025., a u prodaji 2026.
Uz novi identitet marke i novi, hrabriji, dizajnerski jezik, Jaguarov uspjeh ovisit će o uspjehu njegovog repozicioniranja kao luksuznije marke. Prvi novi model neće se prodavati u postojećim prodajnim salonima, već kroz novi maloprodajni koncept "Jaguar House", s otvaranjem prve lokacije u Parizu.
Jaguarov glavni cilj je prodati manje automobila, ali po puno višoj cijeni. Time bi se Jaguar udaljio od svoje trenutne pozicije u kojoj se pokušava natjecati s etabliranim premium markama kao što su Audi i Mercedes-Benz i pomakne se na poziciju negdje između Porschea i Bentleya.