Nissan Juke je sve samo ne običan

18.07.2023.

Razigrano, moderno, hrabro i drukčije od svega ostaloga. Juke je instant hit u kojeg se bilo teško ne zaljubiti ili mu barem priznati "wow efekt" i skinuti kapu

Kada se prije 13 godina prvi Nissan Juke pojavio na tržištu reakcije su bile snažne i podijeljene. Juke je jedan od onih, relativno rijetkih automobila koje ljudi ili mrze ili obožavaju. OK, možda je to malo pregrubo, ali činjenica je kako Juke, posebno njegova prva generacija nikog ne ostavlja ravnodušnim. Svi imaju mišljenje o njegovom izgledu.

Smještanje glavnih svjetala nisko u branik, dok su gornja ostala tek kao svjetlosni pečat udaren na nos najneobičnije dizajniranog auta u to vrijeme učinio je Juke instant hitom. Osim toga, unutrašnjost je bila razigrana, uređena za mlađu publiku, motori štedljivi i s dobrim performansama, a jedina su mu mana bili skučena stražnja klupa i maleni prtljažnik.

Juke prve generacije je iznutra sav lakiran, napucan detaljima, fino uređen, ali i na dodir tvrd i ponekad zvoni i pušta cvrčke. Svoju pripadnost maloj klasi ne može sakriti. Tako je i kada sjednete straga. Mala bočna stakla daju osjećaj puškarnice, a tamne obloge pojačavaju taj dojam i osjećat ćete se skučeno. Prtljažnik je također malen i Juke izbacuje iz utrke za bilo kakvu ozbiljniju obiteljsku upotrebu, barem kod modela prije facelifta. No, mladi će njime biti oduševljeni jer su spremni zbog dobrog dizajna žrtvovati praktičnost. Posebno je dobra "bird view" kamera koja olakšava manevriranje i možete doslovce potpuno zacrniti stakla i svejedno se parkingom provesti bez da mu zadate i jednu jedinu ogrebotinu.

Faceliftom prve generacije 2014. vizualno se nije puno toga promijenilo, ali u Nissanu su nekom japanskom čarolijom u automobilu jednakih vanjskih dimenzija uspjeli prtljažnik s 251 litre povećati na posve solidnih 351 litru.

U vožnji je prvi Juke dosta tvrd i skakutav, zapravo s čudnim zvukom ovjesa. Juke preko rupa juri pomalo bučno, ali kada se naviknete neće vam to smetati. Ručica mjenjača i njezin plastični osjećaj hoće i to mu je najveća mana u vožnji. Osim toga, direktan je, tvrd, izvrstan na zavojima, jedino valja pripaziti na klizanje nosom odnosno podupravljanje jer ima pretvrd prednji stabilizator. Juke ima vrlo direktan volan i počet ćete uživati u naglim manevrima koje će izvoditi bez puno naginjanja. To je jedan od rijetkih SUV-a iz tog doba koji se vozi i ponaša kao mali auti.

Ponuda motora kretala se od osnovnog benzinca s 94 KS do modela Nismo RS s 218 KS. Početni model prije facelifta pokretao je 1,6-litreni atmosferski benzinac od 94 KS, kao i njegova snažnija verzija od 117 KS. Značajno rjeđi od njih je bio turbobenzinac jednakog obujma od 190 KS. Nakon facelifta 2014. kod benzinaca primat preuzima 1,2-litreni četverocilindraš sa 115 KS. Ipak, definitivno najpopularniji je bio 1,5 dCi, turbodizelaš porijeklom iz Renaulta koji je iznimno uglađen i vrlo štedljiv.

Po pitanju pouzdanosti Juke je posve solidan. Problemi se najčešće javljaju na ispušnom sustavu, elektronici i kvaliteti boje karoserije, ali nisu pretjerano učestali. Štoviše, ako je ozbiljnijih problema s elektronikom i bilo, većina ih je riješena u jamstvenom roku. Osim navedenog, Juke je pravi pouzdani Nissan i nije poznat po nekim karakterističnim kvarovima koji koštaju mnogo. Svakako ga valja redovno servisirati i uvijek prednost kod kupnje dati autu koji je održavan u ovlaštenoj mreži i na kojem su provedene sve servisne radnje po planu proizvođača.

Pogledajte ovdje našu trenutnu ponudu Nissan Jukea.

 

Vrh stranice