29.02.2024.
Kada se 2021. pojavila na tržištu Dacia Spring bila je najjeftiniji električni automobil na europskom tržištu. Cijena joj je u međuvremenu narasla nekoliko tisuća eura, ali i dalje za manje od 25.000 eura nitko ne nudi ništa slično. Ipak, s obzirom da je riječ o Europi prilagođenoj verziji Renault Kwida iz Kine, djeluje prilično grubo i jednostavno. Prije dvije godine doživjela je manji facelift, ali dojam se nije puno promijenio, posebno u unutrašnjosti. Sve do danas.
Nova Dacia Spring u potpunosti je promijenjena. Dacia kaže kako su praktično svi dijelovi karoserije osim krova novi, a to se i jasno vidi. Sprijeda je Spring dobio lice inspirirano Dusterom, na bokovima ima više linija, a straga izgleda potpuno drukčije i beskrajno modernije.
Još veća je promjena u unutrašnjosti koja je također posve nova. Elegantnija i modernija armatura podiže dojam na potpuno novu razinu. Oblici i boje djeluju kreativno, ima više prostora za odlaganje, kao i korisnih detalja, poput držača za telefone, svjetala… Kad već spominjemo držač telefona, osnovna verzija Springa sada nudi ono što poznajemo iz drugih Dacijinih modela, a to je mogućnost da vaš telefon mijenja infotainment. Standardnim radiom tada se može upravljati tipkama na upravljaču i digitalnim instrumentima. Skuplje verzije imaju Media Nav Live, novi infotainment sustav s 10-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Baš kao i u Renaultovim modelima, sustav se temelji na Googleovom Android Automotiveu koji nudi razne prednosti. Ne uključuje Google maps, ali dostupni su Android Auto i Apple CarPlay.
Iako je prostor u kabini ostao jednako skučen, sada je nešto udobniji. Vozač je profitirao od volana podesivog po visini, a na njemu su i komande tempomata, što je također novost. Kako bi bio u skladu s novim europskim propisima Spring je dobio nekoliko sigurnosnih sustava, a Dacia je odmah pronašla najbolje rješenje za stišavanje najnapornijih među njima – tipku koja se može programirati po želji.
Kao što je to često u životu, nakon dobrih slijedi i jedna loša vijest. Tehnološki se Spring nije značajno promijenio. I dalje su u ponudi dvije opcije snage elektromotora od 45 i 65 KS, s time da snažniji više nije ekskluzivno vezan za verziju Extreme, već se može doplatiti za verziju Expression. Baterija je i dalje od 26,8 kWh i dovoljna za 220 do 230 kilometara dosega, ovisno o verziji. Dacia kaže kako njihovi kupci u prosjeku rade 37 km dnevno pa im je to dovoljno. S obzirom da je prije svega riječ o gradskom automobilu s tim se nije teško složiti. Ono što, prema našem skromnom sudu i dalje nedostaje je mogućnost punjenja s više od 30 kW, čak i uz nadoplatu.
Problem je i što konkurencija ne spava. Iz Stellantisa na tržište uskoro stiže Citroen e-C3 s više snage, više prostora i s većim dosegom, za tek nijansu višu cijenu. Kolika će ta razlika u cijeni stvarno biti još nije poznato, ali prema Autonewsu, izvršni direktor Grupe Renault nagovijestio je kako će Dacia Spring biti cijenom još konkurentnija nego prije, točnije da će biti “jeftinija, ali ljepša”.
Na tržište stiže ovog ljeta, pa ćemo tada sve saznati.