Nova generacija Audija A6 Avant

07.03.2025.

Novi Audi A6 Avant na tržište stiže ove godine. Bazira se na novoj arhitekturi, a za pogon su zaduženi benzinski i dizelski motori

Audi je predstavio novi A6 Avant koji će ove godine stići na tržište. Na iznenađenje nekih, prvi primjerci velikog karavana ponudit će kupcima izbor između benzinskog i dizelskog pogona, iako će dizel biti potpomognut blagom hibridnom tehnologijom.

Za početak, da razjasnimo oznaku. Iako je ne tako davno Audi objasnio kako će budući modeli s parnim brojevima biti električni, a neparni s motorima s unutarnjim izgaranjem u međuvremenu je od toga odustao. Tako je ovaj automobil, koji je trebao biti A7 Avant ipak postao A6 Avant. Unatoč sličnom nazivu, od električnog je A6 Avant e-trona potpuno drukčiji.

Novi A6 Avant donosi jako puno novosti u odnosu na prethodnika. Zapravo, osim veličine, oblika i ploče s instrumentima gotovo se sve promijenilo. Dizajnerski, Audi razdvaja električne modele od onih pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem, pa tako novi A6 Avant ima više poveznica u izgledu s novim A5 nego s A6 Avant e-tronom. Tako je sprijeda jedan red svjetala, umjesto e-tronova dva, a stražnja svjetla nisu povezana trakom. Ipak, traka je i dalje tu, ali stoji samostalno ispod svjetala.

Bočna je silueta novog A6 Avanta jasno prepoznatljiva, štoviše pa prvi se pogled prozori čine identičnima prošloj generaciji, ali to je samo dojam. Sve je na karoseriji novo. Poput novog A5, i A6 Avant ima djelomično uvučene kvake na vratima. To je jedan od detalja koji pomažu aerodinamici, a Audi se pohvalio kako ovaj automobil ima koeficijent otpora zraka od samo 0,25.

Po pitanju vanjskih dimenzija promjene su minimalne. Nova generacija narasla je u dužinu za šest centimetara pa sada mjeri 4,99 metara. Međuosovinski razmak od 2,93 metra za samo tri milimetra je veći nego prije.

Unutrašnjost je gotovo jednaka onoj u novom A5. Iza volana je 11,9-inčni ekran za instrumente, pored njega je ekran infotainmenta od 15,5 inča, a na popisu opcija je 10,9-inčni ekran ispred suvozača. Prtljažnik je osnovnog obujma 503 litre, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala, koji je djeljiv u omjeru 40:20:40, oslobađa se 1534 litre prostora. Pregrade kojima se prtljažnik može prilagoditi potrebama dolaze serijski, kao i električno pokretan stražnji poklopac kojim se može upravljati i mahanjem stopalom ispod stražnjeg odbojnika.

Najveća novost ispod lima je činjenica kako je novi Audi A6 Avant sada zasnovan na novoj arhitekturi pod nazivom PPC (Premium Platform Combustion) koju već koriste novi A5 i Q5. Ponuda motora sastoji se od dva benzinca i jednog dizelaša. Četverocilindarski 2,0 TFSI razvija 204 KS i 340 Nm što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde. Šestocilindarski 3,0 TFSI razvija 367 KS i 550 Nm i dolazi s pogonom na sve kotače. Od 0 do 100 km/h stiže za samo 4,7 sekundi i postiže najvišu brzinu od 250 km/h. Jedini dizelaš u ponudi je 2,0 TDI sa 204 KS i 400 Nm, a u ponudi će biti s prednjim ili s pogonom na sve kotače. Ovaj motor, kao i 3,0 TFSI dolazi potpomognut sustavom blagog hibrida koji pomaže s dodatnih 24 KS i 230 Nm i koristi bateriju od 1,7 kWh. Kupci koji se odluče za verzije Quattro mogu nadoplatiti i za sustav upravljanja svim kotačima. Na popisu opcija je i zračni ovjes.

Predviđeni početak prodaje novog Audija A6 Avant u Hrvatskoj je sredina ožujka ove godine kada će biti poznate i cijene.

Vrh stranice