Posebna na puno načina

31.03.2022.

U moru sve sličnijih kompaktnih SUV-a Hyundai Kona ističe se izgledom koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim

Hyundaijeva ponuda crossovera i SUV-a prilično je bogata. Štoviše, među manjim modelima dva su veličinom prilično slična - Bayon i Kona. No, dok je prvi crossover na osnovi i20, Kona je nešto "ozbiljnija igračica". Nije samo nijansu veća, već ima u ponudi i nešto što većina konkurenata nema, a to je pogon na sve kotače. Kao opciju, naravno. Kupci se uglavnom odlučuju za samo prednji pogon, ali na tržištu se može naći i Kona s pogonom na sve kotače. U trenutku pisanja ovog teksta Autoto je u ponudi imao veliki broj Kona s prednjim pogonom i jednu upravo s pogonom na sve kotače.

Vanjski izgled Kone upečatljiv je i nemoguće ju je u prometu ne primijetiti ili zamijeniti za neki sličan kompaktni SUV. Markantnu njušku Kone obilježavaju velika maska i tri para svjetala, a stražnja su svjetla u dva dijela. Zanimljiv je način na koji se plastično proširenje blatobrana straga produžuje oko donjih svjetlosnih sklopova. Sve u svemu, uspješan dizajnerski posao koji je postavio i novi trend u Hyundaiju, pa je u istom stilu nastao i Santa Fe.

Unutrašnjost Kone nešto je konzervativnije oblikovana od vanjštine, ali to nipošto ne znači da je dosadna. Prevladavaju jednostavne linije, sve je na svome mjestu i nadohvat ruke, a kao i u praktično svim novim automobilima, i ovdje središnje mjesto zauzima veliki ekran osjetljiv na dodir na vrhu centralne konzole. Njime se upravlja infotainmentom, kao i još brojnim funkcijama automobila.

Što se prostora tiče, Kona u svom segmentu spada među prostranije. Nije prvak prostranosti, ali za četvero odraslih putnika ima dovoljno mjesta. Straga se niti viši putnici neće osjećati skučeno zahvaljujući dosta prostora za glave, a i prostora za koljena je dovoljno. Peti će se putnik, očekivano, morati malo stisnuti. Prtljažnik je osnovnog obujma od 361 litre što je također u prosjeku klase. Ako trebate prevesti nekakav predmet većih dimenzija dobro je znati da se preklapanjem stražnjih sjedala dobiva prostor od 1143 litre ravne podnice.

Kona je u ponudi već više od četiri godine i to sa posve solidnim rasponom motora. Početni je benzinac od jedne litre i tri cilindra sa 120 KS, a u ponudi je bio i snažni 1,6-litreni četverocilindraš od 177 KS. U ponudi su bila i dva turbodizelaša. Slabiji ima 115 KS, a snažniji 136 KS. Slabije verzije oba motora imaju ručni šestostupanjski mjenjač, dok su snažnije dolazile sa sedmostupanjskim automatikom s dvije spojke, a bile su dostupne i s pogonom na sve kotače. Od 2019. u ponudi je i hibridna Kona od 141 KS s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva.

Nakon blagog facelifta krajem 2020. dizelaši su nestali iz ponude, a snažniji benzinac ima 198 KS i dostupan je u sportskom paketu N Line ili s pogonom na sve kotače i opremom GRIPit.

Udobnost u gradu, preko ležećih policajaca i u borbi s brojnim neravninama, na visokoj je razini. Čak i na 18-colnim kotačima s gumama relativno niskog profila udobnost je uglavnom dobra, a narušavaju ju poprečne neravnine i rupe oštrih rubova pri nižim brzinama. Veće rupe otkrivaju dobro odmjeren ovjes koji dobro radi i na višim brzinama i na autocesti. Na zavojitoj cesti karoserija se naginje manje od očekivanja, a volan je dovoljno precizan. Ovo nije sportski automobil, ali ne smeta mu malo jurnjave po zavojima.

Kao što smo već spomenuli u uvodu, Autoto ima nekoliko Kona u ponudi. Nekoliko je benzinaca od 120 KS iz 2018. godine, par godinu dana mlađih dizelaša od kojih je jedan i s pogonom na sve kotače. U ponudi je i nekoliko godišnjaka hibrida, kao i atraktivna sportska Kona N od 280 KS.

Vrh stranice