31.03.2022.
Hyundaijeva ponuda crossovera i SUV-a prilično je bogata.
Štoviše, među manjim modelima dva su veličinom prilično slična - Bayon i Kona.
No, dok je prvi crossover na osnovi i20, Kona je nešto "ozbiljnija
igračica". Nije samo nijansu veća, već ima u ponudi i nešto što većina
konkurenata nema, a to je pogon na sve kotače. Kao opciju, naravno. Kupci se
uglavnom odlučuju za samo prednji pogon, ali na tržištu se može naći i Kona s
pogonom na sve kotače. U trenutku pisanja ovog teksta Autoto je u ponudi imao veliki broj Kona s prednjim pogonom i jednu upravo s pogonom na sve kotače.
Vanjski izgled Kone upečatljiv je i nemoguće ju je u prometu
ne primijetiti ili zamijeniti za neki sličan kompaktni SUV. Markantnu njušku
Kone obilježavaju velika maska i tri para svjetala, a stražnja su svjetla u dva
dijela. Zanimljiv je način na koji se plastično proširenje blatobrana straga
produžuje oko donjih svjetlosnih sklopova. Sve u svemu, uspješan dizajnerski
posao koji je postavio i novi trend u Hyundaiju, pa je u istom stilu nastao i
Santa Fe.
Unutrašnjost Kone nešto je konzervativnije oblikovana od
vanjštine, ali to nipošto ne znači da je dosadna. Prevladavaju jednostavne
linije, sve je na svome mjestu i nadohvat ruke, a kao i u praktično svim novim
automobilima, i ovdje središnje mjesto zauzima veliki ekran osjetljiv na dodir
na vrhu centralne konzole. Njime se upravlja infotainmentom, kao i još brojnim
funkcijama automobila.
Što se prostora tiče, Kona u svom segmentu spada među
prostranije. Nije prvak prostranosti, ali za četvero odraslih putnika ima
dovoljno mjesta. Straga se niti viši putnici neće osjećati skučeno zahvaljujući
dosta prostora za glave, a i prostora za koljena je dovoljno. Peti će se
putnik, očekivano, morati malo stisnuti. Prtljažnik je osnovnog obujma od 361
litre što je također u prosjeku klase. Ako trebate prevesti nekakav predmet
većih dimenzija dobro je znati da se preklapanjem stražnjih sjedala dobiva
prostor od 1143 litre ravne podnice.
Kona je u ponudi već više od četiri godine i to sa posve
solidnim rasponom motora. Početni je benzinac od jedne litre i tri cilindra sa
120 KS, a u ponudi je bio i snažni 1,6-litreni četverocilindraš od 177 KS. U
ponudi su bila i dva turbodizelaša. Slabiji ima 115 KS, a snažniji 136 KS.
Slabije verzije oba motora imaju ručni šestostupanjski mjenjač, dok su snažnije
dolazile sa sedmostupanjskim automatikom s dvije spojke, a bile su dostupne i s
pogonom na sve kotače. Od 2019. u ponudi je i hibridna Kona od 141 KS s
automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva.
Nakon blagog facelifta krajem 2020. dizelaši su nestali iz
ponude, a snažniji benzinac ima 198 KS i dostupan je u sportskom paketu N Line
ili s pogonom na sve kotače i opremom GRIPit.
Udobnost u gradu, preko ležećih policajaca i u borbi s
brojnim neravninama, na visokoj je razini. Čak i na 18-colnim kotačima s gumama
relativno niskog profila udobnost je uglavnom dobra, a narušavaju ju poprečne
neravnine i rupe oštrih rubova pri nižim brzinama. Veće rupe otkrivaju dobro
odmjeren ovjes koji dobro radi i na višim brzinama i na autocesti. Na zavojitoj
cesti karoserija se naginje manje od očekivanja, a volan je dovoljno precizan.
Ovo nije sportski automobil, ali ne smeta mu malo jurnjave po zavojima.
Kao što smo već spomenuli u uvodu, Autoto ima nekoliko Kona u ponudi. Nekoliko je benzinaca od 120 KS iz 2018. godine, par godinu dana
mlađih dizelaša od kojih je jedan i s pogonom na sve kotače. U ponudi je i
nekoliko godišnjaka hibrida, kao i atraktivna sportska Kona N od 280 KS.