05.10.2022.
Prva generacija BMW-a X3 predstavljena je danas već poprilično davne 2003. i predstavljala je veliku novost u ponudi bavarskog proizvođača. Nakon uspjeha s većim modelom X5 BMW je u suradnji s austrijskom tvrtkom Magna Steyr razvio premium SUV na bazi Serije 3 koji je postao začetnik nove kategorije automobila koja je danas iznimno popularna. Tada X3 praktično i nije imao izravnog konkurenta. Tek pet godina kasnije u utrku su se uključili Mercedes-Benz i Audi modelima GLK (kasnije GLC) i Q5.
Danas je na tržištu treća generacija X3, koja je predstavljena 2017., a prošle je godine doživjela i facelift. Izgled treće generacije X3 obilježavaju karakteristična velika maska i profiliran poklopac motora. Prepoznatljiv detalj na boku su otvori za zrak na prednjem blatobranu, jedan od elemenata koji doprinose dobroj aerodinamici za koju se BMW kod predstavljanja ovog modela hvalio kako je najbolja u klasi.
Unutrašnjost X3 treće generacije vrlo je slična Seriji 5 s kojom dijeli dio tehnologije i dobra je kombinacija klasičnih tipki i ekrana infotainmenta. Tu je i uobičajeni okretni kontroler sustava iDrive, a u ponudi je bilo i upravljanje glasom. Prostora ima puno i sprijeda i straga. Štoviše, BMW se hvalio s najviše prostora u klasi za glave putnika straga. Za dodatni dojam prostranosti i prozračnosti u ponudi je bio i veliki stakleni panoramski krov. Prtljažnik je osnovnog obujma 550 litara, a preklapanjem stražnje klupe raste na 1600 litara.
Ponuda motora bila je poprilično raznolika. Najslabiji benzinac bio je 1,6-litreni motor od 170 KS sa stražnjim pogonom, dok su svi ostali dolazili isključivo s pogonom na sve kotače xDrive. Početni X3 xDrive20i pokretao je 184 KS snažan dvolitreni motor. Iza oznake xDrive30i skriva se redni šestoclindraš od tri litre sa 252 KS, a njegova snažnija verzija sa 360 KS bila je označena kao M40i. Od 2019. u ponudi je bio i X3 M sa 480 KS, a godinu kasnije stigao je i X3 M Competition sa 510 KS.
I kod dizelaša samo je najslabiji sDrive18d imao stražnji pogon, dok su svi ostali dolazili s pogonom na sve kotače. Spomenuti 18d pokretao je dvolitreni turbodizelaš od 150 KS. Njegova snažnija inačica od 190 KS nosila je oznaku xDrive20d, dok se iza imena xDrive25d nalazio isti motor sa 211 KS. Redni šestocilindraš od tri litre i 265 KS nosio je oznaku xDrive30d. Njegova verzija sa 340 KS bila je označena kao M40d.
Od 2020. u ponudi je i plug-in hibrid xDrive30e koji pokreće kombinaciji četverocilindarskog dvolitrenog benzinca i elektromotora ukupne snage sustava od 292 KS. Iste je godine predstavljen i potpuno električni model iX3.
U vožnji se BMW X3 može slobodno opisati kao sportski SUV. Pogon na sve kotače osigurava puno gripa u svim uvjetima, a osnovna postavka pogona koji raspoređuje snagu u odnosu 60:40 posto u korist stražnjeg para kotača daje dojam vožnje stražnjeg pogona. Naravno, po potrebi sustav prebacuje snagu na kotače koji imaju bolju trakciju.
Većina X3 kod nas je pokretana dvolitrenim turbodizelašem koji je sa svojih 190 KS posve dovoljan za svakodnevnu upotrebu, ali i za nešto bržu vožnju. Autoto u ponudi ima nekoliko upravo takvih modela iz 2019. s nešto manje o 100.000 km, a u ponudi je u trenutku pisanja ovog teksta i jedan X3 xDrive30d sa 265 KS slične kilometraže.