22.06.2023.
Iako je Renault Rafale potpuno novo ime za ovu tvrtku, ima i povijesnu pozadinu. Naime "rafale" znači "nalet", a osim modernih zrakoplova koje uskoro dobiva i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, jednako se zvao i Caudron C.460, zrakoplov iz 1930-ih godina. Pokretao ga je Renaultov šestocilindarski motor uz čiju je pomoć rušio rekorde i pobjeđivao na utrkama pri više od 400 km/h.
Novi Rafale na četiri kotača imat će upola manje cilindara pod prednjim poklopcem. Kao dio dobro poznatog pogonskog sklopa E-Tech Hybrid pokretat će ga 1,2-litreni trocilindraš. Baš kao u Australu i njegovom starijem bratu Espaceu, ovaj pogonski sklop proizvodi 200 KS. No, u Rafaleu će biti i više "konja", jer Renault najavljuje verziju s 300 KS. Taj Renault Rafale E-Tech 4x4 300 ima dodatni elektromotor na stražnjoj osovini i samim time pogon na sva četiri kotača, a također je plug-in hibrid. Kao niti Austral, tako niti Rafale neće imati potpuno električnu verziju. Multi-link stražnji ovjes je standardan, 4Control Advanced upravljanje na četiri kotača opcija.
Renault Rafale dijeli platformu CMF-D s Australom i Espaceom, a ima i jednak međuosovinski razmak od 2,74 metra. Dug je 4,71 metar, širok 1,86 m i visok 1,61 m. U odnosu na Espace za nijansu je kraći, četiri centimetra niži i dva centimetra širi, a ima i puna četiri centimetra širi trag kotača. U današnje vrijeme kada su klase automobila prilično "siva zona" teško je smjestiti svaki novi model, a to vrijedi i za Rafale. Francuski konkurenti poput Peugeota 408 i Citroena C5-X usporedivi su, ali su puno "manje SUV-i", a zapravo dimenzijama i oblikom Rafaleu su najbliži premium proizvodi u obliku BMW-a X4, Audija Q5 Sportback i Mercedes-Benza GLC Coupe. Renault ne pokušava Rafale "gurnuti" u premium segment, pa će od njih biti cjenovno puno povoljniji.
Dizajnerski, Rafale je prvi serijski model koji u potpunosti donosi novi kućni stil prvi put prikazan prošle godine konceptom Scenic Vision. Vidjeli smo već prednji dio redizajniranog Clija u tom stilu, ali Rafale je cijeli potpuno nova priča. Sprijeda se ističe velika maska, daleko veća nego što smo od Renaulta dosad navikli. Štoviše, ona je samo dizajnerski detalj – zatvorena je i izrađena je od niza malih dijamanata koji stvaraju trodimenzionalni učinak oko središnjeg amblema. Straga se ističu veliki svjetlosni sklopovi oštrih linija koji su gotovo potpuno crni kad su isključeni.
Vozačko okruženje jednako je kao i u Australu s kombinacijom ekrana ispred vozača i vertikalno orijentiranim središnjim ekranom. Jedina su razlika neke nove kombinacije boja specifične za Rafale. Hvaljeni operativni sustav Android Automotive u Rafaleu je nove generacije, a trebao bi biti intuitivniji, kao i moći prepoznati navike vozača. Ovu će verziju dobiti i budući Renaultovi modeli, ali izgled digitalnog okruženja ostat će jedinstven samo za Rafale.
Na stražnjim je sjedalima puno prostora, a iako je linija naglašeno kupeovska, pod snažno padajućim stražnjim poklopcem je prtljažnik od 530 litara što je više nego u Australu. Za ugodan ambijent zadužen je ogroman stakleni krov dug čak 1,47 metara koji se ne otvara, a pritiskom na tipku može se potpuno ili djelomično zatamniti.
Novi Renault Rafale proizvodit će se u tvornici u Palenciji u Španjolskoj, baš kao Austral i Espace. Još nije poznata cijena, a na tržištu bi se trebao pojaviti u proljeće sljedeće godine.