03.05.2024.
Ponuda Renaultovih modela koji se "vrte" negdje od ruba do ruba C segmenta sve je veća. Dio razloga krije se u tome što je francuska marka počela neke modele razdvajati na samo električne i na "one druge", dok je dio u velikoj popularnosti automobila upravo u tom rasponu dimenzija i cijena. Novi igrač u toj gužvi zove se Renault Symbioz, a riječ je o hibridnom obiteljskom crossoveru koji se u ponudi nalazi između Captura i Australa. To bi bilo mjesto na kojem je već Scenic, ali on je isključivo električan, gdje dolazimo do prvog dijela razloga s početka teksta.
Očekivano. s obzirom na njegovu poziciju, Symbioz je dimenzijama prilično sličan električnom Scenicu E-Techu. Renault Symbioz je dugačak 4413 mm, širok 1797 mm, visok 1575 mm i ima međuosovinski razmak od 2638 mm. U odnosu na Scenic to je manje za 57 mm u dužinu, 67 mm u širinu i 147 mm manje između osovina. Viši je tek zanemarivih četiri milimetra. Prtljažnik je obujma od 492 do 624 litre, ovisno o položaju stražnje klupe koja se pomiče naprijed-natrag za 16 centimetara.
Zapravo, kada malo bolje proučimo ove brojeve, otkrit ćemo kako je jednako širok i visok Captur, ali je, naravno, kraći. Je li Symbioz zapravo produženi Captur? Naravno da je, otprilike kao što je Espace produženi Austral.
Vizualno Symbioz nosi prepoznatljivo lice novih i osvježenih kućnih modela nastalih pod paskom Gillesa Vidala, direktora dizajna. Zapravo, toliko je prepoznatljivo da samo potvrđuje raniju tezu o produženom Capturu, jer sprijeda su automobili identični. Jednako je i u unutrašnjosti.
Zasad je Symbioz predstavljen tek s jednim pogonskim sklopom E-Tech Hybrid od 145 KS, poznatim iz Clija i Captura, između ostalog. Kombinira elektromotor od 36 kW (49 KS) i visokonaponski starter-generator (HSG) od 18 kW (24 KS) s 1,6-litrenim četverocilindarskim benzincem od 95 KS. Još nema podataka o performansama, iako Renault sa zadovoljstvom kaže da cilja na potrošnju goriva od oko 4,6 litara/100 km prema normi WLTP.