28.10.2022.
Nazvati automobil Superb zapravo zvuči poprilično pretenciozno, a vjerojatno je tako zvučalo i prvi put kad su ga u Škodi upotrijebili, u vrijeme prije Drugog svjetskog rata, iako su već tada bili renomirani europski proizvođač automobila. Novija upotreba naziva započela je 2002. automobilom koji je izgledao kao produžena Octavia i na neki način predstavljao jeftiniju i prostraniju verziju VW Passata. Druga je generacija, 2008., donijela još više prostora i opreme, ali upakirane u prilično diskutabilan dizajn koji tržište nije najbolje prihvatilo.
Sve to naslijeđe, kako dobro, tako i ono malo manje dobro, treća generacija Superba na najbolji je način iskoristila. Na tržištu je od 2015., a lagano osvježavanje prošla je 2019.
I dalje je riječ o limuzini srednje klase koja nudi prostranost broj većih automobila i koja za prihvatljivu cijenu donosi dobru motorizaciju i solidne pakete opreme, a sada je sve to upakirano u, atraktivan oblik koji i danas djeluje prilično svježe.
Oštre i dinamične linije glavna su karakteristika Superbovog dizajna. Sprijeda se ističu nisko postavljena maska i "zašiljena" svjetla, a slična karakteristika odlikuje i stražnje svjetlosne sklopove. Bočna silueta djeluje elegantno i dinamično te savršeno skriva veliku dužinu automobila. Ta velika dužina od 4861 mm kod limuzine i 4856 mm kod karavana, zaslužna je za iznimno izdašnu ponudu prostora u kabini. Posebno se to osjeti na stražnjoj klupi gdje se ugodno mogu smjestiti i viši putnici i to njih troje bez nekih problema.
Iznadprosječno velik prtljažnik odlika je svih Škodinih modela, pa niti Superb tu nije iznimka. Osnovni obujam kod limuzine je čak 625 litara, a karavanski Superb Combi raspolaže s ogromnih 660 litara. Jednostavnim povlačenjem ručica u prtljažniku oslobađa se 1760 litara prostora u slučaju limuzine, odnosno fantastičnih 1950 litara u Combiju.
Superb treće generacije bio je prvi češki model nastao na tada novoj VW-ovoj modularnoj platformi MQB. Pored platforme, iz VW-ovog izloga Škoda je, kao i uvijek, odabrala i pogonske motore. Širok raspon benzinskih motora kretao se od 1,4 do dvije litre snage od 125 do 280 KS. Dizelsku ponudu sačinjavali su 1,6 i 2,0 TDI u rasponu snage od 120 do 190 KS. Definitivno najpopularniji motor u ponudi bio je dvolitreni TDI od 150 KS. Njegovih 340 Nm najvećeg okretnog momenta na raspolaganju su vozaču na 1750 okretaja u minuti, a u praksi auto solidno krene već od 1400 o/min što znači da se uz malo rada mjenjačem može biti iznimno štedljiv. Prema EU normi Superb troši u prosjeku 4,1 litru na 100 kilometara. Naravno, u stvarnom životu brojke su nešto više.
Budući da je riječ o limuzini koja se prije svega ističe prostranošću i udobnošću i vozne su osobine u skladu s tim. Superb nije "vozačka" limuzina poput BMW-a serije 3 ili Forda Mondea, već više naginje svojevrsnom "francuskom štihu". Ovjes se sasvim kvalitetno i tiho nosi s većinom prepreka u obliku neravnina i rupa koje pred njega postavljaju naše prometnice.
Autoto u ponudi trenutno ima dva Superba Combi, naravno s 2,0 TDI motorom i DSG mjenjačem, jedan prije, a drugi nakon facelifta, oba s manje od 100.000 kilometara.