Smart #5 otvara novo poglavlje

13.09.2024.

Najnoviji Smartov model nosi broj pet i ne može biti dalje od automobila s kojim je ta tvrtka započela

Prije nekoliko godina kineski automobilski div Geely postao je najveći dioničar Smarta. Tvrtka sasa proizvodi svoje automobile u Kini i koristi Geelyjevu tehnološku bazu. Osim vlasničke strukture promijenili su se izgled i filozofija novih Smartova. Nakon modela #1 i #3 sada je predstavljen i Smart #5, SUV dugačak 4,7 metara.

Njegov izgled nije veliko iznenađenje jer već smo vidjeli prototipove ranije ove godine. Ipak, značajno se razlikuje od manjih kućnih modela. Iza dizajna stoji Mercedes-Benz, koji sada ima drugu polovicu dionica tvrtke. Smart #5 prilično je uglat, a obiluje i detaljima koji mu žele dati grublji “avanturistički” izgled.

Unutrašnjost je također posve drukčija od modela #1 i #3. Dok je kod njih odmah vidljivo da ih je oblikovao Mercedes, Smart #5 ima poseban izgled. Isprepliću se ovalne i ravne linije, a definitivno najupečatljivija su dva 13-inčna ekrana. Iza volana još je jedan ekran za instrumente od 10,3 inča, a tu je još i head-up displej od čak 25,6 inča. Sve je u ekranima… Lav imena Leo je osobni asistent koji može koristiti i umjetnu inteligenciju za odgovaranje na razna pitanja, kao i kontrolirati različite funkcije automobila.

Kao što smo spomenuli u uvodu, Smart #5 dugačak je 4,7 metara, a ima međuosovinski razmak od 2,9 metara. To znači i puno prostora u unutrašnjosti za pet putnika i prtljagu. Daleko od prvog i “pravog” Smarta. Unutrašnjost skriva čak 34 razna pretinca za odlaganje, a sprijeda je i maleni prtljažnik od 72 litre. Onaj straga može narasti do 1530 litara, naravno ako preklopite stražnju klupu.

Osim što je najveći Smart dosad, model #5 je i najsnažniji. Službeni podaci još nisu objavljeni, ali znamo da u Kini dolazi u tri verzije. Početna ima 340 KS na stražnjim kotačima. Slijedi ju verzija 363 KS straga i 224 sprijeda, dok najsnažnija ima isti elektromotor sprijeda, ali stražnji razvija 421 KS.

Baterija koja napaja elektromotor(e) kapaciteta je 100 kWh, a može se napuniti od 10 do 80 posto za 15 minuta. Doseg bi trebao biti “preko 740 kilometara”, ali prema kineskoj normi CLTC što je oko 600 km prema normi WLTP.

Na europskom se tržištu Smart #5 očekuje početkom sljedeće godine.

Vrh stranice