22.07.2022.
Volvo XC60 prvi se put pojavio 2008., a aktualna generacija, treća po redu, na tržištu je od 2017. U automobilskom svijetu to je prilično davno, ali švedski kompaktni SUV s godinama se nosi s lakoćom i još uvijek izgleda vrlo svježe.
Platformu i osnovni dizajnerski izričaj XC60 dijeli s većim XC90, s kojim je Volvo svojedobno i zakoračio u svijet danas toliko popularnih SUV-a, a u međuvremenu im se priključio i manji XC40. Izgled je jednostavan i prepoznatljiv, a upravo u jednostavnosti linija dio je tajne dugovječnosti ovog modela. Najupečatljiviji je sprijeda, gdje ga obilježava prepoznatljiva maska koju uokviruju svjetla s nešto izduženijim "Thorovim čekićem" od LED dnevnih svjetala. Poklopac motora je relativno dug, kao i linija krova. Stražnja svjetla tipično su "volvovska" uz vodoravni dodatak koji ide duboko u poklopac prtljažnika.
Kao i vanjski izgled, unutrašnjost je uređena jednostavno, jasno i pregledno. Ispred vozača je ekran na kojem se prikazuju instrumenti, a na središnjoj konzoli je vertikalno orijentiran ekran infotainmenta. Materijali i završna obrada na visokoj su razini, upravo kako se od profinjenog skandinavskog SUV-a i očekuje. Sjedala su vrlo udobna, a prostora ima dovoljno i sprijeda i straga. Prtljažnik je osnovnog obujma 505 litara, a preklapanjem stražnje klupe može se povećati na 1432 litre.
Udobnost je jedna od glavnih osobina ovog automobila, a takav nije samo u kabini, već i u vožnji. Baziran je na smanjenoj platformi modela XC90, a ovjes je podešen malo "vozačkije" od onog kod većeg brata. Ipak, to treba shvatiti uvjetno, jer kao što smo napomenuli, udobnost je ipak glavna osobina. Mehaničkog gripa ne nedostaje, posebno kod verzija s pogonom na sve kotače, ali ovjes je relativno mekan, a volan daje vrlo malo povratnih informacija. Nema tu sportskih aspiracija kao primjerice kod BMW-a X3 ili Porsche Macana. Ovo je uglađeni švedski gospodin koji nudi opuštajuću vožnju i s lakoćom "guta" kilometre.
Ponuda motora sastoji se isključivo od dvolitrenih četverocilindraša, benzinskih i dizelskih, a najsnažniji su benzinski plug-in hibridi čija posljednja verzija razvija 455 KS. Autoto trenutno u ponudi ima dva Volva XC60. Jedan je D4 snage 190 KS s pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem iz 2019. sa 114.000 kilometara, dok je drugi D5 snage 235 KS, također s pogonom na sve kotače i automatikom. Također je iz 2019., a prevalio je 82.000 kilometara.