Više od praktične kutije

04.07.2022.

Renault je u današnjoj poplavi najrazličitijih oblika SUV-a i crossovera odlučio zadržati monovolumenski Scenic, ali u pomalo neobičnom obliku. Svejedno je još uvijek riječ o prostranom i praktičnom obiteljskom automobilu

Otprilike kao što danas svaki proizvođač koji drži do sebe mora u ponudi imati nekoliko veličina SUV-a ili crossovera, slično je prije samo dvadesetak godina bilo s monovolumenima. Štoviše, upravo je Renault Scenic, u prvoj generaciji još kao dio obitelji Megane, bio jedan od najpopularnijih kompaktnih monovolumena na tržištu.

Dok su praktično svi ostali svoje monovolumene ukinuli ili pretvorili u nekav SUV, Renault se ipak nije odrekao Scenica. Odlučio ga je zadržati, ali mu je dao donekle poseban oblik. U ponudi su od 2016. do 2021. bile dvije karoserijske verzije - Scenic i Grand Scenic, a od prošle godine na tržištu je samo veći Grand Scenic koji se nudi sa pet ili sa sedam sjedala.

Glavni dizajner Laurens van den Acker i njegov tim odradili su sjajan posao spojivši jednovolumenski oblik s vizualnim elementima danas toliko popularnih SUV-a ističući visoku vozačku poziciju i velike 20-colne kotače. Naravno, tu su prepoznatljivi kućni elementi, posebno sprijeda gdje se ističu velika LED dnevna svjetla u obliku slova C u glavnim svjetlima i veliki logotip.

Kad smo ih već spomenuli, da objasnimo priču oko 20-colnih kotača s prilično uskim gumama 195/55 R20. Prvo da otpušemo zle oblake – cijena ovih guma usporediva je prosječnim gumama od 17 cola i brojni ih proizvođači imaju u ponudi. Nadalje, da objasnimo dimenziju. Dizajnom se ovakvi kotači savršeno uklapaju u konture Grand Scenica. S manjim kotačima izgledao bi kao shopping kolica – loše, nezgrapno, poput kineskog monovolumena. 20- inčni naplatci su obično teški i u većini slučajeva obuveni u široke, teške i nisko profilne šlapetine. Ovdje to nije slučaj. Guma je ostala relativno uska i zadržala visoki profil. Stoga nije neudobna i ne prenosi vibracije i udarne gume sa ceste na karoseriju.

Unutrašnjost je uređena nešto konzervativnije od vanjštine, čisto i pregledno, s velikim ekranom koji dominira središnjom konzolom. No, od izgleda kod monovolumena su daleko važnije praktičnost i prostranost unutrašnjosti. Tko je bio štreber, majstor tetrisa u svojoj generaciji? Grand Scenic! Preklapanje sjedala nikada nije bilo jednostavnije. Lako ih je podići, a spustiti ih je naprosto dječja igra. U prtljažniku je sklop s tipkama za preklapanje svakog sjedala posebno, tako da kad se pojavite s rukama punim tereta, utovar postaje šah mat u dva poteza.

Kod troje ili više putnika do izražaja dolazi nedostatak mjesta, već na drugom redu sjedala. Visoki će ljudi primijetiti neobično visoku podnicu i malo mjesta za glavu. Treći red sjedala je, da budemo iskreni, namijenjen tek najmlađima. Prtljažnik je solidno velik, upotrebljiv i s ravnom podnicom. Tu je Scenic apsolutno briljirao.

Ponuda motora s vremenom se mijenjala, a u ponudi su bili benzinci od 115 do 140 KS, kao i turbodizelaši u rasponu od 110 do 160 KS. Svi snažniji motori u ponudi su imali i automatski mjenjač. Autoto trenutno u ponudi ima tri Grand Scenica, sva tri pokretana turbodizelskim motorima i s automatskim mjenjačima. Dva pokreće slabiji 1,5 dCi od 110 KS i oba imaju sedam sjedala, dok je treći pokretan 1,6 dCi motorom od 160 KS, a ima samo dva reda sjedala. Sva su tri automobila iz 2018. i imaju između 120 i 135 tisuća kilometara, a cijene im se kreću od 145 do 153 tisuće kuna. Budući da je riječ o prostranim obiteljskim automobilima koji su i bogato opremljeni cijena je vrlo povoljna.


Vrh stranice