03.08.2022.
Volkswagen Amarok druge generacije dolazi nakon gotovo 13 godina. Dok je prvi Amarok bio potpuno jedinstven, nova generacija rezultat je suradnje Volkswagena i Forda što znači da je kao osnova za Amarok poslužio novi Ford Ranger.
Veza između dva modela vidljiva je u mnogim elementima, ali Volkswagenov dizajnerski odjel potrudio se da budu dovoljno različiti. Najviše se to vidi na prednjem dijelu koji je u skladu s aktualnim modelima iz Wolfsburga, uz nešto konvencionalnije linije i relativno jednostavno oblikovana svjetla. Uz, to Amarok nema traku koja povezuje svjetla, a koja krasi većinu novih Volkswagena. Straga je Amarok također poseban, s potpuno drukčijim svjetlima od Rangerovih, a drukčije su oblikovana vrata teretnog prostora, s manje razigranih “faldi”.
Unutrašnjost također otkriva zajedničko porijeklo, ali i dovoljno različitosti. Središnje mjesto zauzima 10 ili 12-inčni (ovisno o opremi) vertikalno orijentiran ekran, uz kojeg su poprilično veliki ventilacijski otvori. Ekran je jednak kao u Rangeru, ali software koji ga pokreće je drukčiji. Isto tako, ispod ekrana su drukčije tipke. Manje ih je, a regulacija klima-uređaja završila je na središnjem ekranu. Iza volana je 8-inčni ekran s instrumentima.
Novi Volkswagen Amarok dugačak je 5,35 m, što ga čini 9,6 cm dužim od prve generacije. Međuosovinski razmak iznosi 3,27 m, što je za 17,3 cm, više od prve generacije. Volkswagen kaže kako bi kraći prevjesi trebali Amarok učiniti sposobnijim na terenu, a istom doprinosi mogućnost prolaska kroz vodu do dubine 80 cm.
Ponuda motora Amaroka sastoji se od četiri turbodizelaša i jednog benzinca. Tri verzije 2,0 TDI motora razvijaju 150, 170 i 204 KS, s tim da najsnažniji na nekim tržištima razvija 209 KS. Vrhunac dizelske ponude je 3,0 V6 TDI sa 250 KS. Jedini benzinac u ponudi je 2,3 TSI od 302 KS. Novost je automatski mjenjač s deset stupnjeva prijenosa koji je dostupan za motore snažnije od 209 KS. Druga opcija je šestostupanjski automatik, a tu su i ručni mjenjači s pet ili šest stupnjeva. Na hrvatskom će tržištu u ponudi biti EU6 TDI motori 2,0 TDI sa 170 i 204 KS, kao i 3,0 TDI V6.
Amarok se serijski isporučuje s pogonom na sve kotače 4Motion na brojnim tržištima. Ovisno o regiji i motoru, bit će dostupna dva različita sustava – jedan s pogonom na sve kotače koji se može uključiti ovisno o situaciji i jedan sa stalnim pogonom na sve kotače.
Novi Volkswagen Amarok proizvodit će se u Južnoafričkoj Republici i očekuje se kako će na prvim tržištima prodaja krenuti krajem ove godine. Dok Amarok i Ranger ne stignu, u našoj ponudi ima još prošle generacije Rangera.