Audi e-tron GT donosi puno novog ispod lima

27.06.2024.

Audijev električni sportaš doživio je prvo osvježavanje koje je prije svega tehnološko, dok su promjene u vanjskom izgledu minimalne

Prije tri godine upoznali smo Audi e-tron GT, tehničkog brata Porsche Taycana. Taycan je obnovljen početkom ove godine, a sada je Audi e-tron GT predstavljen u novom obliku. Vizualno, facelifting Audijevog električnog top modela nije toliko velik, ali tehničke promjene su značajne.

Audi e-tron GT je ranije bio dostupan jednostavno kao e-tron GT i sportskiji e-tron GT Competition, snage sustava od 476 KS s baterijom od 93 kWh. Jednaku je bateriju imao i snažniji RE e-tron GT koji je raspolagao s 600 KS.

Od sada će postava izgledati drugačije. Početne verzije od 476 KS zasad nema. Ponuda sada započinje Audijem S e-tron GT koji ima dva elektromotora ukupne snage 679 KS i može postići brzinu od 100 km/h iz mjesta za samo 3,4 sekunde. Stepenicu iznad je model RS e-tron GT, ali on je puno jači nego prije. Dva elektromotora sada isporučuju 856 KS umjesto 600 KS. Dakle 256 dodatnih električnih konja. To znači da RS e-tron do 100 km/h stiže za samo 2,8 sekundi. Žestoko? Svakako, ali to nije sve...

Novost u ponudi je Audi RS e-tron GT Perrformance. I njega pokreću dva elektromotora, ali zajedno isporučuju čak 925 KS. S tolikom snagom ovaj automobil postao je najsnažniji Audi koji je ušao u serijsku proizvodnju. Njemu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba samo 2,5 sekunde, a najviša brzina ograničena je na 250 km/h. Za zaustavljanje je zadužen obnovljeni kočioni sustav kojem su, između ostalog, povećani diskovi. Karbonsko-keramički diskovi dostupni su kao opcija.

Zanimljivije tehničke novosti odnose se na bateriju. Baterija od 93 kWh zamijenjena je novom kapaciteta 97 kWh (105 kWh bruto). Paket ima veću gustoću energije od prethodnog, uglavnom zahvaljujući poboljšanom hlađenju i zato što ima drukčiji sastav. Osim toga, paket je također lakši za devet kilograma i sada teži 625 kg. Maksimalni domet je 609 kilometara. Osvježeni Audi e-tron GT također može brže povratiti energiju. Kapacitet rekuperacije znatno je povećan - s 290 na 400 kW. Brzo punjenje moguće je s do 320 kW, za razliku od ranijih 270 kW. Zračni ovjes standardan je za svaki e-tron GT. Oni koji doplate mogu dobiti adaptivni ovjes koji drži e-tron GT što ravnijim i tijekom ubrzanja i u zavojima. Upravljanje na četiri kotača ponovno je na popisu opcija.

Različite verzije motora mogu se razlikovati jedna od druge na temelju optičkih razlika. Na primjer, Audi S e-tron GT ima crnu "masku" oko svoje zatvorene rešetke. Donji rub branika je obojen u boju karoserije, kao i "zračne zavjese" postavljene s obje strane prednjeg branika. Difuzor na dnu stražnjice Audija S e-tron GT opremljen je elementom u boji karoserije. Modele RS e-tron GT možete prepoznati, između ostalog, po zatvorenoj rešetki hladnjaka s grubim uzorkom saća. Također ćete pronaći umetak u obliku slova L niže u prednjem braniku tih RS verzija. Difuzor na dnu stražnjeg dijela ukrašen je okomitim crvenim reflektorom.

U unutrašnjosti e-trona GT nalazimo novi upravljač, spljošten i na vrhu i na dnu i koji je u RS verzijama obogaćen dodatnim tipkama u crvenoj boji. Modeli RS e-tron GT također imaju funkciju masaže. Izgled instrumenata je revidiran i sada prikazuje i maksimalnu brzinu punjenja. Baš kao i Taycan, e-tron GT sada također ima - opcijski - stakleni krov čiji se stupanj prozirnosti može podesiti pritiskom na gumb.

Vrh stranice