Četvrta generacija BMW-a Serije 1

11.06.2024.

Novi BMW Serije 1 dolazi na tržište u listopadu, a umjesto facelifta koji su mnogi očekivali riječ je o potpuno novoj generaciji

BMW Serije 1 toliko je obnovljen i osvježen da ga bavarski proizvođač naziva četvrtom generacijom. Samo su prednja vrata jednaka, ostatak automobila dijeli vrlo malo toga s modelom koji se na tržištu pojavio 2019. Prve dvije generacije imale su stražnji pogon, dok treća i četvrta imaju pogon na prednje kotače.

Nova generacija BMW-a Serije 1 jasno je prepoznatljiva već na prvi pogled. Prednji je prevjes duži, a svjetla su oblikovana poput onih na Seriji 5. Dimenzije unutrašnjosti i međuosovinski razmak ostali su jednaki kao i kod prethodnika, ali vanjske dimenzije nisu.

S dužinom od 4361 milimetar nova je Jedinica 42 mm duža nego model koji nasljeđuje. Narasla je i u visinu, gdje sada mjeri 25 mm više, odnosno 1459 mm. Širina je ostala jednaka.

Pogled s boka također odmah otkriva novosti. Nabor koji se polako podiže na prednjim je vratima jednak, jer jednaka su i vrata, ali se prema stražnjem dijelu poravnava. U kutu stražnjeg bočnog prozora nalazi se veliki broj jedan, jednako kao i broj pet na prije godinu dana predstavljenoj Seriji  5. Drukčija su i stražnja svjetla.

Novi BMW Serije 1 dolazi s novom unutrašnjosti. Naravno, i on je dobio takozvani "zakrivljeni zaslon" - veliki ekran koji je blago zakrivljen prema vozaču. Armaturna ploča iza ima prilično mekani plastični završni sloj, a na njemu nećete pronaći nikakve gumbe. Tu su tek klizači za regulaciju ventilacije. Na širokoj središnjoj konzoli nalaze se male dodirne površine koje vam pomažu izravno doći do željenog izbornika, tako da ne morate previše tražiti tijekom vožnje. Na primjer, za isključivanje funkcija upozorenja ili podešavanje načina vožnje. Pritisnete jednu od tih opcija i još uvijek morate izvršiti radnju na zaslonu. Nadalje, tu su i različite atmosfere koje možete aktivirati putem središnjeg zaslona, pri čemu se unutarnje osvjetljenje i pozadina zaslona mijenjaju u skladu s tim. Softver iDrive temelji se na BMW Operativnom Sustavu 9.

Za pokretanje nove Serije 1, barem na početku, bit će zadužena četiri motora, dva benzinska i dva dizelska, a svi pripadaju posljednjoj generaciji BMW-ovih modularnih pogonskih strojeva. Iza oznake BMW 120 krije se trocilindarski benzinac koji razvija 170 KS, dok je iza oznake 120d četverocilindarski turbodizelaš od 163 KS. Oba motora imaju i pomoć 48-voltnog sustava blagog hibrida. Drugi je dizelaš u ponudi označen kao 118d i razvija 150 KS bez električne pomoći. Sva tri modela imaju prednji pogon, a snaga i moment na kotače se prenose putem sedmostupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke Steptronic.

Vrhunac ponude nosi oznaku M135 xDrive. Ispod prednjeg poklopca tog modela nalazi se dvolitreni benzinac od 300 KS i 400 Nm. Mjenjač je jednak kao i kod ostalih modela, a iz oznake je već jasno kako je pogon na sve kotače. BMW M135 xDrive od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,9 sekundi i postiže najvišu brzinu od 250 km/h.

Nova Serija 1 službeno će na tržište stići u listopadu, kada će biti poznate točnije specifikacije i cijene.

Vrh stranice