08.05.2023.
Na prvu je čak teško povjerovati kako je još uvijek aktualna generacija Audija A4, peta generacija kodne oznake B9, na tržištu još od automobilski davne 2015. Naravno, doživjela je facelift, ali niti to nije baš bilo "jučer", već 2019. Istina, bilo je promjena u ponudi motora i prije i nakon facelifta, ali u osnovi je to i dalje isti automobil.
Audi zapravo nikad nije bio poznat po radikalnim promjenama izgleda svojih modela, ali ova generacija A4 stvarno je to dovela do savršenstva jer i danas se još uvijek prilično dobro prodaje. Kupci klasičnih limuzina zapravo i nisu pretjerano željni velikih promjena, njima je važno da A4 izgleda kao A4, a ne kao neki potpuno novi automobil.
Peta generacija A4 dobila je tada potpuno novu platformu MLB Evo, a ponudila je i više prostora u odnosu na prethodni A4. Izgledom je mnoge podsjećala na smanjeni A6 što joj je kod mnogih bio još jedan plus. Audi A4 pete generacije dugačak je popriličnih 4,73 centimetra (A5 kupe i kabriolet tri su centimetra kraći) što se odrazilo i na prostor za putnike straga, kao i na prtljažnik koji kod je osnovnog obujma 480 litara. Karavanski A4 Avant nudi 505 litara osnovnog obujma prtljažnika, a preklapanjem stražnje klupe on raste na više nego solidnih 1510 litara.
Ono čime se moderni Audijevi proizvodi ističu – iznimno dobro složenim i uređenim interijerom – karakteristika je i ovog modela. Materijali su vrhunski, a završna obrada je stvarno na visokom nivou. Treba reći i kako je upravo A4, nakon TT-a, bio među prvim modelima koji su dobili Audi Virtual Cockpit. Naravno, to je bilo rezervirano samo za najskuplje primjerke. Danas "svi" imaju digitalne instrumente, ali 2015. to je bilo pravo malo čudo, čak i za premium proizvode.
Ponuda motora bila je široka i raznolika. Benzinci su bili u rasponu od 150 KS (1,4 TFSI) pa sve do 450 KS (RS4). Dizlelaši su, s promjenama kroz godine, bili četverocilindarski 2,0 TDI, kao i 2,7 V6 i 30 V6 TDI. Raspon snage bio je od 122 KS pa čak do 347 KS u modelu S4 TDI.
Bez ikakve sumnje, najpopularniji kod kupaca, posebno poslovnih, bio je 2,0 TDI, prije facelifta sa 150 ili 190 KS, odnosno sa 163 ili 190 KS nakon facelifta. Riječ je o dobro poznatom motoru iz brojnih proizvoda Grupe Volkswagen, koji se odlikuje izdržljivošću i nema nekih izraženih problema, čak niti kod primjeraka s puno prijeđenih kilometara. Naravno, ako je redovno održavan, bez "preskakanja" servisa.
Područje na kojem se javljaju problemi je podvozje, točnije ovjes osovina, ali to je jedina slaba točka ove generacije Audija A4. Sve ostalo pokazalo se izdržljivim i bez izraženih problema. S obzirom na popularnost i dugovječnost modela na tržištu rabljenih ponuda je velika i raznolika.
Pogledajte ovdje kakve Audije A4 trenutno imamo u ponudi.