26.04.2023.
Nova Mercedes E-klasa i dalje klasična limuzina, iako se i ovdje, kao i kod manje C-klase, Mercedes malo "poigrao" stražnjim dijelom koji je vizualno kratak i zaobljen. Na popisu opcija su i uvučene kvake na vratima, kao i prednja svjetla koja imaju svjetlosni potpis nalik onome na električnom modelu EQE. U stražnjim svjetlima, koja su povezana plastičnim dijelom, vidimo povratak zvijezda koje podsjećaju na onu u Mercedesovom logotipu, a nalazimo ih na prednjem odbojniku. Sprijeda ima još zanimljivih detalja. Oko maske je dodatni crni rub koji čini vizualnu vezu E-klase s električnim modelima EQ, vjerojatno kao pripremu na trenutak u kojem će se u budućnosti spojiti električni i "obični" modeli.
Nova E-klasa ima dva vanjska izgleda. Verzija s dinamičnije oblikovanim odbojnicima i maskom s jednom horizontalnom letvicom nazvana je Avantgarde, a ove osnovne značajke obilježavaju i modele AMG Line. Elegantnije uređena verzija ima "nježnije" obilkovane odbojnike, masku s tri letvice i zvijezdu na poklopcu motora, a zove se Exclusive.
Unutrašnjost je uređena u prepoznatljivom kućnom stilu, a središnju ulogu ima, naravno, novi MBUX Superscreen koji se, opcijski, proteže i ispred suvozača. Na fotografijama je, očekivano, samo takva verzija. Unutrašnjost obiluje ambijentalnom LED rasvjetom, a obloge vrata elegantno se stapaju s armaturom. Kao i kod C i S-klase, digitalni instrumenti iza volana nisu pokriveni i vizualno se izdvajaju od ostalih ekrana. Ventilacijski su otvori na E-klasi zaobljeni, a ne okrugli kao kod brojnih novijih kućnih modela.
Nova je E-klasa duga 4,95 metara što ju čini samo dva centimetra dužom od prethodnika, a za jednako toliko narastao joj je i međuosovinski razmak. Rezultat je povećanje prostora za putnike straga koji, prema Mercedesu, sada imaju 1,7 cm više mjesta za noge i 2,5 cm više za laktove. Prtljažni je prostor ostao praktično jednak što znači da "obični" modeli raspolažu s 540 litara, dok plug-in hibridima baterija taj prostor smanjuje na 370 litara. Šesta generacija koristi dorađenu verziju poznate Mercedesove platforme MRA (Modular Rear Architecture) koja je zahvaljujući strukturalnim promjenama postala kruća u odnosu na prethodnu generaciju.
Svi motori koji se ugrađuju u šestu generaciju E-klase su elektrificirani. U početku će u ponudi tri blaga hibrida i tri plug-in hibrida. Početnu verziju pod oznakom E200 pokreće četverocilindarski benzinac s 204 KS i 320 Nm kojem pomaže starter-generator od 23 KS i 205 Nm. Već tako pokretana E-klasa do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi i postiže najvišu brzinu od 250 km/h. Dizelska se ponuda sastoji od modela E220d i E220d 4Matic, koje pokreće 197 KS i 440 Nm snažan dizelski motor potpomognut jednakom elektrifikacijom kao i kod benzinskog motora u E200.
Ponuda plug-in hibrida sastoji se od modela E300e sa ili bez pogona na sve kotače 4Matic i modela E400e koji uvijek dolazi s pogonom na sve kotače. Slabiju verziju pokreće kombinacija dvolitrenog benzinca od 204 KS i elektromotora od 129 KS i 440 Nm. Ukupna snaga sustava je 313 KS. Snažniji E400e 4Matic ima jednak elektromotor, ali mu je benzinsko srce snažnije – razvija 252 KS i 400 Nm – pa to rezultira ukupno snagom sustava od 381 KS i 650 Nm. Ova, trenutno najsnažnija E-klasa, od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde i postiže najvišu brzinu od 250 km/h. Slabiji plug-in hibridi ubrzavaju za 6,3, odnosno 6,4 sekunde i postižu 234, odnosno 236 km/h.
Mercedes je značajno povećao bateriju kod plug-in hibrida koja je s ranijih 13,5 kWh narasla na 25,4 kWh. Rezultat je doseg samo na struju koji se kreće od 99 do 118 kilometara, ovisno o motorizaciji. U budućnosti možemo očekivati i dizelske plug-in hibridne modele, kao i barem jednu sportsku verziju AMG. Ostale verzije nove E-klase, uključujući i karavan, bit će predstavljene uskoro, a početak prodaje u Europi očekuje se ove jeseni.
Dok nova E-klasa ne stigne u prodaju, pogledajte našu ponudu rabljenih primjeraka tog modela ovdje.