BMW M5 je plug-in hibrid od 727 KS i 1000 Nm

11.07.2024.

Novi BMW M5 po prvi je put postao plug-in hibrid. Zahvaljujući tome raspolaže sa 727 KS i 1000 Nm, pa unatoč oko 500 kg "viška" ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekundi

Više od godine dana prošlo je između predstavljanja nove generacije BMW-a Serije 5 i "ukazanja" pripadajućeg M5. Nikad nije bilo upitno hoće li biti M5, jer od druge generacije sve Petice imale su takvu verziju, samo smo iščekivali kada ćemo upoznati novi M5 i kakav će on biti.

Krenimo s vizualnim. Možemo reći kako se M5 od obične Serije 5 razlikuje manje nego što je to slučaj s M3 i Serijom 3. Za početak, njegovi su bubrezi sprijeda jednako veliki, ali su ipak nešto otvoreniji, a isto se odnosi i na otvore u prednjem odbojniku. Bočne su stranice šire, a lukovi blatobrana niži su nego na običnoj Seriji 5. Visoki su samo 10 mm, umjesto 44, a dizajner Jose Casas objašnjava da zbog toga auto izgleda niže. Tome, naravno, doprinose i snažno prošireni pragovi. Novi M5 najviše "natečeno" izgleda straga gdje se najviše ističe ogroman difuzor koji "izviruje" ispod odbojnika. Priču zaokružuju četiri ispušne cijevi.

Oni koji naruče opcijski karbonski paket i karbonski krov dodaju dodatnu razmetljivost ovoj moćnoj limuzini. Kućište retrovizora je od tog lakšeg materijala, a krov smanjuje masu za 30 kilograma.
Prava i velika novost, ali ne i neočekivana, je činjenica da je novi BMW M5 plug-in hibrid. Nije neočekivana jer plug-in hibridni pogon nije prvi put u funkciji performansi.

Motor s unutarnjim izgaranjem dobro je poznati 4,4-litreni V8 twin turbo koji se, osim  u prethodnom M5,  također može pronaći u različitim automobilima kao što su XM i BMW M Hybrid V8 koji je nedavno sudjelovalo na 24 sata Le Mansa.
Novi hibridni sustav modela M5 kombinira V8 sa snažnim elektromotorom integriranim u kućište mjenjača s osam stupnjeva prijenosa i pozamašnom baterijom tako da može službeno prijeći do 69 kilometara na električni pogon, pri brzinama do 140 km/h . Ta sposobnost znači da je emisija CO2 neznatnih 37 g/km, što znači nisku trošarinu i povoljniju cijenu. Punjenje baterije iz vanjskog izvora moguće je najviše sa 7,4 kW.

Kao što smo spomenuli, hibridni sustav jednako je važan za performanse, a kada električni i benzinski motor rade zajedno, mogu poslati do 727 KS i 1000 Nm okretnog momenta na sva četiri kotača - ili samo na stražnje kotače ako ste dovoljno hrabri isključite kontrolu stabilnosti i odaberite postavku 2WD. BMW navodi vrijeme od 0-100 km/h od samo 3,5 sekundi. Najviša brzina je 250 km/h, odnosno 305 km/h uz M Drivers Pack.

Nažalost, hibridni je sustav automobilu dodao nekih 500 kilograma, što je inženjerima BMW-a M predstavljalo mali izazov. M5 ima podvozje kakvo biste očekivali što znači adaptivan ovjes, velike kočnice i elektronički kontrolirani stražnji diferencijal, ali po prvi put također dobiva Integral Active Steer. Ovo je BMW-ovo ime za upravljanje stražnjim kotačima, koje pomaže automobilu da se osjeća agilnijim i lakšim na kotačima pri nižim brzinama dok povećava stabilnost kada se tempo ubrza. Sustav može zakrenuti stražnje kotače do 2,5 stupnjeva. Tu su, naravno, i kotači različitih veličina i posebne gume, plus mnogo širi trag, posebno sprijeda.
Po treći put u povijesti M5 će biti dostupan u karavanskoj inačici kao Touring. Njega ćemo službeno upoznati sredinom kolovoza, a proizvodnja započinje u studenom. Na cesti se prvi primjerci M5 očekuju krajem ove godine, a M5 Touringa početkom sljedeće godine.

Spomenuli smo kako je plug-in hibridni pogon donio nižu trošarinu i time nižu cijenu. Konkretno, početna cijena novog BMW-a M5 u Hrvatskoj 147.198 eura sa svim davanjima. Nije malo, ali je bitno manje nego prošla generacija.

Vrh stranice