Novi Audi A5 ide korak više i mijenja nekoliko modela

22.07.2024.

Novi Audi A5 zapravo će zamijeniti nekoliko modela, prije svega aktualni A4, ali i A5, a svojim dimenzijama i opremom želi se pomaknuti još stepenicu više

Audi je predstavio novi A5 i A5 Avant koji zapravo mijenja dosadašnji A4. Iako možda na prvu zvuči zbunjujuće, zapravo je jednostavno – u novom sustavu označavanja svi Audiji na struju imat će parne brojeve, a oni s motorima s unutarnjim izgaranjem neparne. Zbog toga je A4 postao A5. Novi će se A5 će se nuditi u obliku limuzine i karavana, ali ne više kao kupe ili kabriolet.

Obje karoserijske izvedbe jednake su dužine od 4829 mm, uz međuosovinski razmak od ogromnih 2900 mm. Novi je A5 veći od druge generacije A6 i također od trenutnog Audija A4. Ta veličina, u kombinaciji s bogatijom standardnom opremom i novim nazivom tipa, razlog je Audiju da A5 pozicionira klasu više od A4. To nedvojbeno ima utjecaja na cijenu.

Koncepcijski, limuzina se zapravo nastavlja na raniji A5 Sportback, budući da ima velika peta vrata iza kojih je prtljažnik od 445 litara, nešto manje nego u A4 limuzini i također manje nego u trenutnom A5 Sportbacku. U Avantu to iznosi 476 litara, što je također manje nego prije. Više prostora dobili su putnici na stražnjoj klupi.
Novi Audi A5 koristi potpuno novu platformu PPC (Premium Platform Combustion), a ponuda motora u početku će se sastojati od niza poznatih motora od kojih će neki imati sustav blagog hibrida. Riječ je o novom sustavu MHEV Plus koji koristi dva starter motor-generatora za bolju učinkovitost i regenerativno kočenje.

Benzinska ponuda započinje benzinskim 2,0 TFSI motorom u verzijama od 150 i 204 KS. Obje dolaze s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a snažnija može imati i pogon na sve kotače. Dizel ostaje opcija, a A5 koristi modificiranu verziju 2,0 TDI motora, opremljenog MHEV Plus sustavom, povećavajući svoju na 201 KS i smanjujući emisiju CO2 za 10 g/km.

Sportski model S5 vratio se na benzinski pogon, opremljen 3,0-litrenim V6 za koji Audi kaže da nije povezan s onim koji se trenutno nudi u A8, Q7 i Q8. Dobiva turbopunjač promjenjive geometrije i sustav MHEV Plus, a raspolaže sa 362 KS. Kasnije će u ponudu stići i plug-in hibridni model s potpuno električnim dosegom do 100 kilometara.

Predviđeni početak prodaje novog A5 u Hrvatskoj je kraj srpnja kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se krajem godine. Početak prodaje S5 na hrvatskom tržištu očekuje se najesen.

Vrh stranice