BMW-ov korak u budućnost

08.09.2023.

Koncept BMW Vision Neue Klasse iznimno je važan za bavarsku marku jer pokazuje kako će budući, posebno električni, modeli izgledati

Današnja BMW-ova ponuda električnih modela teško se može nazvati siromašnom. U salonima se nude modeli poput iX1, iX3, i4, i4, iX… Prva četiri su električne verzije modela koji se nude i s motorima s unutarnjim izgaranjem, a iako je iX dostupan isključivo na struju i on dijeli osnovu s modelima koje pokreću klasični motori. U BMW-u čvrsto vjeruju u ono što nazivaju The Power of Choice – snaga izbora. Isto tako, posvećeni su i razvoju modularne platforme isključivo za električne automobile, koja se očekuje oko 2025. Ta će modularna platforma poslužiti za razvoj automobila koje BMW klasificira kao Neue Klasse – nova klasa. To je ime, naravno, referenca na seriju modela pod istim imenom 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća. Dva modela koja će pripadati Neue Klasse već su najavljena – električna limuzina veličine Serije 3 i “sportski SUV”. Koncept Vision Neue Klasse jasno najavljuje ovaj prvi, ali ugrubo i pokazuje što od Neue Klasse možemo očekivati po pitanju dizajna i tehnologije.

Dizajn nije potpuno nov, BMW Vision Neue Klasse nastavlja se na koncept i Vision Dee koji je bavarska marka prikazala u siječnju na CES-u u Las Vegasu. Novi koncept puno je konkretniji, nema više veselih boja i naljepnica, a prednji i stražnji dio djeluju “ozbiljnije”. Osnovni oblik ostao je jednak, a Vision Neue Klasse ima i unutrašnjost.

Silueta BMW Vision Neue Klasse je vrlo zanimljiva. Automobil ima strmo zakošenu njušku, koja sve dublje zaranja prema kraju i čak se blago naginje prema naprijed. Ravna linija ramena prirodno završava Hofmeisterovim pregibom. Jednako upečatljiva je i pomalo zakošena stražnjica. Ako malo zaškiljite mogli bi u ovom konceptu vidjeti i utjecaj prve Serije 3 (E21). U svakom slučaju, oni koji su “traumatizirani” prevelikim bubrezima na licima novih BMW-a mogu odahnuti – ovdje nema ništa slično. Ovdje su se razvukli u širinu i stopili sa svjetlima.

Ovaj koncept donosi u sebi predstavlja novi dizajnerski jezik BMW-a, tako da su “prevelike” maske vjerojatno na putu za ropotarnicu prošlosti. Zapravo, čini se da ćemo imati novu vrstu ratova na internetu jer BMW opisuje svoj novi korporativni identitet kao “… s velikim površinama i samo nekoliko karakternih linija koje su svedene na bitne stvari.” Sigurno će nekome i to smetati…

Na tehnološkom planu BMW najavljuje značajan korak naprijed. U Munchenu kažu da će se njihovi budući električni modeli moći puniti 30 posto brže, imati 30 posto veći domet i biti 25 posto učinkovitiji. Dio toga postignut je novom generacijom baterija koje imaju okrugle ćelije i 20 posto veću gustoću energije u odnosu na one koje BMW koristi danas. Nije nigdje službeno potvrđeno, ali brojke i vrijeme objave podudaraju se s novom generacijom baterija kineske tvrtke CATL koja već je dobavljač BMW-a. Isto tako, poznato je kako su u BMW-u posvetili puno pozornosti održavanju težine automobila prihvatljivom, aerodinamici i upravljanju toplinom baterija.

Unutrašnjost koncepta je minimalistički oblikovana, s velikim središnjim ekranom i praktično bez i jedne klasične tipke. Štoviše, BMW se pohvalio kako je “smanjio analogne kontrole na minimum”. Vidjet ćemo što će biti s time u konkretnim serijskim modelima, budući da se mnogi vraćaju osnovnim komandama klasičnim tipkama, a niti BMW dosad nije pokazao veliku želju za njihovim izbacivanjem.

Ono što će svoj put u budućnosti pronaći u serijskim modelima je BMW Panoramic Vision, sustav koji projicira informacije preko cijele širine vjetrobranskog stakla. Vozač može premjestiti ono što je na središnjem zaslonu na Panoramic Vision jednim potezom. Suvozač također vidi ove projekcije. BMW Panoramic Vision bit će dodatak Head-Up zaslonu koji se također ugrađuje u automobile nove klase.

Vrh stranice