14.09.2023.
Hyundai je s Konom relativno kasno ušao u svijet malih SUV-a. Prva je generacija predstavljena 2017. i na tržištu je, uz jedan manji facelift, trajala do ove godine. Po pitanju vanjskog izgleda Korejci su bili prilično hrabri, pa ak i oni koji nisu njime oduševljeni na prvi pogled, moraju mu priznati originalnost. Najviše pažnje izazivao je prednji dio s tri para svjetala i velikom maskom. Pored toga, Kona se nudila u brojnim živim bojama, pa je idealna za one kojima je "muka" od sličnih sivih i crnih automobila.
Unutrašnjost je uređena konzervativnije, ali to nipošto ne znači da je dosadna. Ukupan dojam koji ostavlja kabina Kone je moderan, a naravno, središnje mjesto zauzima ekran osjetljiv na dodir preko kojeg se upravlja infotainmentom i većinom funkcija automobila.
Po pitanju prostora Hyundai Kona spada u gornji dio klase. Nije najprostranija, ali četvero odraslih putnika smjestit će se bez imalo problema. Straga se niti viši putnici neće osjećati skučeno zahvaljujući dosta prostora za glave, a i prostora za koljena je dovoljno. Peti će se putnik, očekivano, morati malo stisnuti. Prtljažnik je osnovnog obujma od 361 litre što je u prosjeku klase i posve je dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Stražnja sjedala se preklapaju u ravnu površinu i tada se oslobađa 1143 litre slobodnog prostora što je posve dovoljno za prijevoz manjeg komada namještaja ili televizora.
Kupci automobila u ovom segmentu ne očekuju dinamičke karakteristike male jurilice u svom malenom SUV-u, ali istovremeno ne žele zbog više karoserije trpjeti lošije vozne osobine. Ukratko, ovakvi automobili moraju se lako nositi s ležećim policajcima i lošim asfaltom, biti okretni i agilni u gradskom prometu, kao i voziti autocestom u relativnoj tišini. Upravo ovako je mogla zvučati uputa Hyundaijevim inženjerima zaduženima za podvozje jer savršeno opisuje Konu.
Brza zavojita cesta otkriva kako se karoserija Kone naginje manje od očekivanja, a volan je dobro proračunat i daje sasvim dovoljno povratnih informacija, barem dovoljno za ovakvu vrstu automobila.
Neuobičajeno u ovom segmentu, ali Kona je bila u ponudi i s pogonom na sve kotače. U tom slučaju uvijek je za pogon bio zadužen 1,6-litreni benzinac sa 177 KS u kombinaciji sa sedmostupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke. Isti se motor nudio i samo s prednjim pogonom. Drugi benzinac u ponudi bio je trocilindraš od jedne litre i 120 KS. Dizelska se ponuda sastojala od dvije verzije 1,6 CRDI motora sa 115 i 136 KS.
Kona se nudila i s dvije verzije potpuno električnog pogona sa 136 i 204 KS. Prilično je popularna kod taksista, a i pobijedila je na 24-satnom testu izdržljivosti električnih automobila na kojem smo i sami sudjelovali. Od 2019. na tržištu je i hibridna verzija koju pokreće 141 KS snažna kombinacija 1,6-litrenog benzinca i elektromotora. Kona je blago dizajnerski osvježena 2020., a godinu kasnije u ponudu stiže sportska Kona N s 280 KS.
Po pitanju pouzdanosti Kona je poslovično pouzdan Korejac. Naravno da postoje sitni nedostaci kod rabljenih primjeraka, ali su vrlo rijetki. Uglavnom se odnose na žarulje kratkih svjetala sklone pregaranju, brže trošenje kočionih diskova i manšete na poluosovinama.
Pogledajte ovdje našu trenutnu ponudu Hyundai Kone.