02.10.2024.
Novi električni Škodin model zove se Elroq i manji je od Enyaqa. Elroq je usporedive veličine sa Škodinim drugim kompaktnim SUV-om, Karoqom, što znači da su mu glavni konkurenti Hyundai Kona i slični modeli. Škoda Elroq duga je 4488 mm, široka 1884 mm i visoka 1625 mm. Međuosovinski razmak je 2765 mm. Time je od Kone duža za 133 mm i 90 mm od Karoqa.
Vizualne sličnosti između dvije električne Škode postoje, poput vrata, retrovizora i stražnjih svjetala, ali sprijeda Elroq dobiva novi izgled. Škodini dizajneri ga nazivaju "Tech Deck" i ima tanku crnu ploču koja se proteže preko prednje strane, odmah ispod linije poklopca motora.
Tanka LED dnevna svjetla integrirana su unutar ove ploče, a od sljedeće godine Škoda će ponuditi i opciju osvijetljene trake koja se proteže cijelom širinom, slično rešetki "Crystal Face" koja se nalazi na Enyaqu. Automobili opremljeni naprednijim LED Matrix prednjim svjetlima razlikovat će se po dnevnim svjetlima koja su podijeljena u četiri segmenta, dok će automobili sa standardnim LED prednjim svjetlima imati dnevna svjetla od jedne LED trake. Glavna prednja svjetla smještena su u donjem redu, ispod dnevnih svjetala.
Puno toga viđenog u unutrašnjosti većeg Enyaqa preneseno je u Elroq.Upravljač ima dva ili tri kraka, ovisno o specifikacijama, a mali digitalni zaslon ispred njega pruža vozaču sve relevantne informacije. Tu je i head-up zaslon s funkcijama proširene stvarnosti za poboljšanje navigacije i cjelokupnog doživljaja vožnje.
Povišena središnja konzola između prednjih sjedala ima puno prostora za pohranu zajedno s dva držača za čaše i par punjača za bežični telefon, plus neke USB-C priključke. Standardno Enyaq dolazi s 13-inčnim središnjim ekranom, a ispod njega i reda ventilacijskih otvora nalazi se i jedan red fizičkih tipki za jednostavan pristup često korištenim funkcijama.
Škoda Elroq ima prtljažnik od 470 litara, čiji se volumen može povećati na 1580 litara kada se stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 preklope prema naprijed. Unutar samog prtljažnika nalaze se police s obje strane kako bi se povećao prostor za odlaganje, niža postavka za policu i brojne kuke za torbe. Na donjoj strani police na vrhu prtljažnika nalazi se korisna mreža za teret koja služi za odlaganje kabela za punjenje automobila.
U ponudi će biti četiri vrste pogona. Osnovni Elroq 50 ima bateriju od 52 kWh i elektromotor od 170 KS koji pokreće stražnje kotače, a doseg mu je 370 km. Slijedi Elroq 60 s baterijom od 59 kWh i motorom od 204 KS čiji je doseg 440 km. Iza oznake 85 skriva se baterija od 77 kWh i elektromotor od 286 KS, a takav bi Elroq trebao moći prevaliti 560 km s jednim punjenjem. U ponudi će biti i verzija 85x koja ima i prednji elektromotor, odnosno pogon na sve kotače, a ukupna snaga je 299 KS.
Najveća baterija može se puniti istosmjernom strujom do 175 kW, osiguravajući da punjenje od 10 do 80 posto traje samo 28 minuta. Manja baterija Elroq 50 može "povući" do 145 kW i može se napuniti do 80 posto u 25 minuta. Sve verzije imaju izmjenični punjač od 11 kW.
Prodaja bi trebala započeti početkom sljedeće godine, a cijena bi trebala kretati "već od" 33.000 eura.