Renault Embleme ekološko je čudo tehnike

08.10.2024.

Na Salonu u Parizu Renault predstavlja konceptni automobil koji kombinira vodikove ćelije goriva i klasične baterija za pokretanje elektromotora

Renault će na Salonu automobila u Parizu prikazati i konceptni automobil Embleme za koji kaže da predstavlja potencijalno rješenje za "range anxiety", odnosno brigu vozača električnih automobila hoće li imati dovoljno struje da stignu kamo su krenuli.

Embleme je shooting brake s niskim krovom dug 4,8 metara s međuosovinskim razmakom od 2,9 metara i prilično zanimljivom zelenom bojom koja izgleda malo drukčije ovisno o kutu iz kojeg ga promatrate. Sve to lijepo izgleda, ali poanta Emblemea je njegova tehnologija koja se skriva ispod atraktivne vanjštine, a za koju Renault smatra kako može postići smanjenje emisije CO2 za 90 posto. To nije samo u smislu vožnje i punjenja strujom punjenja gorivom, već tijekom cijelog životnog vijeka automobila, od trenutka kovanja čelika za karoseriju.

Prema Renaultu, ukupna emisija Emblemea od proizvodnje do recikliranja iznosi samo pet tona CO2, što je iznimno niska brojka. Za usporedbu, trenutni električni Megane E-Tech ima ukupnu životnu emisiju od oko 24 tone CO2.

Kako je to postignuto? Promatrajući svaki proces uključen u izradu Emblemea i pokušavajući smanjiti emisije tijekom čitavog tijeka proizvodnje. Prema Renaultu, Embleme koristi: "reciklirane materijale s niskim ugljičnim otiskom, prirodne materijale, proizvodne procese koji se u potpunosti oslanjaju na obnovljivu energiju, opću primjenu ponovno korištenih dijelova i kružnost." Zvuči kao marketinško pomodno brbljanje o "održivosti", ali pogledajmo o čemu se zapravo radi.

Karoserija u obliku shooting brakea, što je zapravo otmjeni naziv za karavan, aerodinamički je učinkovita, zahvaljujući zamjeni bočnih retrovizora kamerama, pomicanju ručki na vratima kada se ne koriste i skrivanju brisača vjetrobrana ispod ruba poklopca motora. Dvije peraje na poklopcu motora i dva ventilacijska otvora na braniku usmjeravaju strujanje zraka prema vjetrobranskom staklu, odnosno iza kotača. Kotači su u potpunosti zatvoreni kako bi se struja zraka provodila duž karoserije. Konstrukcija ravne podnice nadahnuta F1 poboljšana je aktivnim difuzorom koji se naginje prema dolje i unatrag kako bi uravnotežio protok zraka i smanjio aerodinamički otpor.

Inspiriran F1? Ne samo inspiriran - Renault se oslonio na tehničku stručnost svoje momčadi Alpine Formula One i postigao da Embleme ima koeficijent otpora od 0,25Cd.
Pored aerodinamike, za učinkovitost je iznimno važna i masa, a Renault kaže kako je "ulovio svaki suvišni kilogram" kako bi došao do mase praznog vozila od 1750 kg, što je prilično dobro za prostrani električni automobil.

Ipak, ovaj automobil nije samo električni i u tome je važan dio cijele priče.Renault Embleme pokreće elektromotor od 220 KS, koji je u biti preuzet iz trenutnih modela Megane i Scenic. Koristi bateriju od 40 kWh što je, prema Renaultu dovoljno za "nekoliko stotina kilometara" dosega. Za duža putovanja tu je vodikova ćelija goriva PEMFC od 30kW, koja koristi vodik iz spremnika od 2,8 kilograma. To omogućuje Emblemeu doseg od 350 km na spremniku vodika, za koji je potrebno samo pet minuta da se napuni.

Renault tvrdi kako Embleme može prijeći 1000 km u isto vrijeme kao i obični automobil s unutarnjim izgaranjem, naravno pod pretpostavkom da usput možete pronaći nekoliko postaja za punjenje vodikom. Prema Renaultu, na takvom putovanju: "Između Pariza i Marseillea, 75 posto električne energije koju vozilo potroši proizvede ćelija goriva, bez ikakvih emisija osim vode."

Hoće li Embleme doista stići do serijske proizvodnje? Vjerojatno ne kao vozilo djelomično na vodik, ali šanse da Renault napravi nešto slično su prilično velike. Francuski proizvođač kaže da Embleme "simbolizira Renaultovu ponovno potvrđenu ambiciju da nastavi s inovacijama u C segmentu i više."

Vrh stranice