Renault 4 E-Tech inspiriran legendom

15.10.2024.

Renault 4 još je jedan od legendarnih modela koji francuska marka oživljava u električnom obliku. Manje je retro od Renaulta 5, ali veze su jasno vidljive

Renault u posljednje vrijeme voli miješati prošlost i budućnost. Recept je to koji je nekima uspio više, a nekima manje. Nedavno smo to vidjeli s Renaultom 5 E-Tech, a sada tim istim putem ide i Renault 4 E-Tech. Osim buđenja nostalgije kod potencijalnih kupaca, riječ je i o širenju električne ponude. Renault 4 E-Tech možemo shvatiti kao električni Captur, baš kao što je 5 E-Tech, temeljen na staroj 5, električna alternativa za Clio.

Na neki način, ovaj smo model već vidjeli prije dvije godine u obliku koncepta 4Ever Trophy. Moglo bi se reći da je Renault 4 E-Tech manje vjeran svom klasičnom prethodniku nego 5 E-Tech. Kod Četvorke se uglavnom radi o praktičnim aspektima originala koji su vraćeni u život. To ne umanjuje činjenicu da novi Renault 4 ima dosta detalja sličnih starom. Renault je posebno ponosan na masku koja se sastoji od jednog dijela i ima osvijetljeni logo i pozadinsku rasvjetu. Uz malo mašte, vertikalna stražnja svjetla podsjećaju na one iz starog R4, a profili na bočnim stranama inspirirane su plastičnim zaštitnim letvicama GTL-a. Praktični element su vrlo niska vrata prtljažnika, što rezultira praktičnim utovarnim pragom od 61 centimetar.

Prtljažni prostor raspolaže s pozamašnih 420 litara, a dio prostora nalazi se ispod podnice koja se može otvarati u dva dijela, što je zgodno ako imate već nešto u prtljažniku, a želite pristupiti donjem dijelu.
Stražnja klupa je nešto manje prostrana. Pogotovo za električni automobil, prostor za noge nije tako velik. Renault je pokušao dobiti više prostora za glavu niskim postavljanjem klupe, ali to, zajedno s baterijom, znači da sjedite s podignutim nogama.

Sprijeda puno bolje sjedite. Nema suvenira sa starog 4L, ali Renault je razvio elegantnu armaturnu ploču. Ovisno o verziji (Evolution, Techo i Iconic) dobivate različite, šarene kombinacije. R4 je opremljen infotainment sustavom OpenR Link i novim virtualnim asistentom Reno koji svoje znanje crpi od Googlea i organizira ga pomoću ChatGPT-a. Čak i ako vam je probušena guma, Reno objašnjava kako je promijeniti.

Renault 4 E-Tech dolazi s dva pogonska sklopa. Urban Range ima elektromotor snage 120 KS i 225 Nm te bateriju od 40 kWh, s kojom Renault obećava doseg od preko 300 km. Na izmjeničnom punjaču puni se s 11 kW, a na istosmjernom do 80 kW. Comfort Range isporučuje 150 KS i 245 Nm, u kombinaciji s baterijom od 52 kWh, s kojom može doseći do 400 km. Punjenje na izmjeničnu struju je jednako kao i kod slabijeg modela, dok na istosmjernom ovaj može "povući" do 100 kW.

Svaki Renault 4 E-Tech spreman je za dvosmjerno punjenje, gdje možete puniti vanjske uređaje električnom energijom i poslati energiju natrag u mrežu. To se radi s 22 kW. Motor se temelji na Scenicu i Meganeu, ali je lakši. Nema trajne magnete, tako da ne zahtijeva rijetke metale.

Pored toga, Renault 4 E-Tech proizvodi se u Francuskoj, a tri četvrtine dobavljača nalazi se u krugu od 300 kilometara od tvornice u Maubeugeu, kako bi proizvodnja imala što manji ugljični otisak. Prvi Renaulti 4 E-Tech na našim bi se cestama trebali pojaviti prije početka idućeg ljeta. Cijene neće biti objavljene do početka sljedeće godine, ali očekujte da će biti nešto više od onih za R5.

Vrh stranice