Ford Focus uvijek je bio vozački automobil

19.08.2022.

U ponudi imamo veći broj Ford Focusa, a kao najzanimljiviju izdvojili smo četvrtu generaciju koja se proizvodila od 2018. do 2022.

Još od prvog modela Ford Focus nosi nadimak vozačkog automobila, a niti kod prošle, četvrte, generacije ta karakteristika nije se izgubila, naprotiv. U odnosu na treću generaciju, Focus je napredovao u svim segmentima.

Ne samo što je četvrta generacija Ford Focusa potpuno nova u odnosu na prethodnu, već nosi i priličnu sličnost s manjom Fiestom. Izgled Focusa značajno je rafiniraniji nego prije s više fluidnih linija i manje oštrih kuteva koji su dugo bili njegova prepoznatljivost. Osim fluidnijih linija, Focus se može pohvaliti i dobrim aerodinamičkim osobinama što rezultira i manjom bukom vjetra i nižom potrošnjom.

Ova generacija Focusa može se pohvaliti i dizajnerski jasno odvojenim modelima. Uz "obični" Focus u ponudi su još i sportski ST Line koji ima i dorađen ovjes, dok je za one koji žele luksuz u kompaktnom pakiranju bio namijenjen model Vignale. Poseban dodatak ponudi je još i Active koji koketira s crossoverima.

Izgled unutrašnjosti je jednostavan i pregledan, a upotrijebljeni su i kvalitetni materijali. Naravno, kao i kod praktično svih novih automobila, središnje mjesto zauzima ekran koji viri u sredini armature, a veličina mu se kreće od 6,5 do 8 inča, ovisno o opremljenosti. Dolazak ekrana u pravilu znači odlazak brojnih gumbića u povijest, pa niti Focus tu nije iznimka. Njih je upola manje nego prije, a unutrašnjost izgleda još čišće u slučaju automatskog mjenjača, jer se u ovaj Focus Ford odlučio ugraditi jednostavni okretni prekidač za upravljanje njime umjesto tradicionalne ručice mjenjača. Možda u startu traži malo navikavanja, ali zapravo je vrlo praktičan i brz u odabiru.

Vozačka je pozicija dobra i lako je pronaći odgovarajuću zahvaljujući podešavanju sjedala u svim uobičajenim smjerovima. Vidljivosti prema naprijed doprinijelo je pomicanje prednjih nosača krova unatrag u odnosu na prošlu generaciju. No, dok se naprijed vidi više, straga se to nikako ne može reći. Veliki stražnji nosači i relativno maleno stražnje staklo loše utječu na vidljivost, ali zato je tu kamera za vožnju unatrag pa se lakše parkirati.

Jedan od prigovora trećoj generaciji Focusa bio je manjak prostora straga, ali to je kod četvrte generacija uspješno riješeno. Upravo prostor za putnike straga najviše je profitirao od povećanja međuosovinskog razmaka za 53 milimetra. Drukčiji oblik stražnjeg nosača krova također je dodao malo svjetla u kabinu što doprinosi i dojmu prostranosti. U svakom slučaju, prostor na stražnjoj klupi  je među vodećima u klasi. Prtljažnik je obujma 375 litara, što je prosjek klase, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala oslobađa se 1354 litre slobodnog prostora.

Nekoliko je područja na kojima je četvrti Focus napredovao u odnosu na treću generaciju. Kao prvo, profinjenost je značajno narasla i na tom je polju sada Focus među najboljima u segmentu. Ford se pohvalio kako je radio na tome da Focus bude ne samo jedan od aerodinamički najboljih u klasi, već i jedan od najtiših.

Ponuda motora u četvrtoj generaciji Focusa bila je raznolika. Početni je benzinac nagrađivani 1,0 Ecoboost sa 100 KS, 125, kao i 155 KS. U ponudi je bio i 1,5 Ecoboost sa 150 i 182 KS, dok je vrhunac ponude bio model ST koji je pokretao 2,3-litreni motor od 280 KS. Najčešći odabir kupaca dizelaša bio je u vrijeme predstavljanja ove generacije Focusa novi 1,5-litreni motor od 120 KS. U početku prodaje u ponudi je na nekim tržištima bila i njegova verzija od 95 KS. Pored njega, ugrađivao se i dvolitreni turbodizelaš od 150 KS.

Autoto u ponudi ima posljednje tri generacije Focusa, pa će tako kupci koji su zainteresirani za ovaj uvijek vozački orijentiran automobil lako pronaći upravo primjerak kakav najbolje zadovoljava njihove želje i potrebe.

Vrh stranice