Mazda 6 Wagon pravi je gutač kilometara i prtljage

26.08.2022.

Karavan mora biti velik, udoban, snažan, štedljiv i izgledati poput rakete. Mazda 6 Wagon kiknula je na sve kućice. Imamo ih nekoliko, kao i limuzina, za one koji ipak ne trebaju karavan...

Neki karavani danas izgledaju kudikamo bolje od svojih limuzinskih inačica. Tako je i s Mazdom 6. Izgleda elegantno, moćno, stabilno i dugotrajno. Pravi gutač kilometara koji je među hrvatskim vozačima i vozačicama definitivno pronašao fanove.

Impozantna njuška u kombinaciji s linijama koje se od haube protežu preko boka skroz do stražnjeg kraja daju joj taj mišićavi dojam. Djeluje snažno i robusno. To je posebno naglašeno blatobranima, izbočenim lukovima iznad kotača. Tipičan automobil za obiteljskog poslovnog čovjeka koji tuče solidan broj kilometara godišnje. Dizajn je odlično pogođeni sklad elegancije i snažnog izričaja pouzdanosti, ono što je oduvijek nedostajalo japanskim automobilima. Ova generacija doživjela je blagi facelift 2018. s najvećim izmjenama u prednjem odbojniku i oko maske.

Visoki krov i velika vrata garantiraju lak ulazak te puno prostora u kabini za putnike sprijeda i straga, a priču podcrtava i golemi prtljažnik. Onoliki kakav i doliči ovolikom karavanu. S 522 litre preklapanjem sjedala raste na 1664. Mjesta straga ima dovoljno za troje odraslih, čak i kad se putnici sprijeda ugodno smjeste. Zaista je direktorski nastrojena. Komfora ne manjka ni u kojem pogledu. Stražnja se vrata otvaraju pod kutom od gotovo 90 stupnjeva, što će dobro doći u borbi sa dječjim sjedalicama.

Prtljažnik nudi i dodatnu zavjesu između zadnjih sjedala i utovarnog prostora koja može služiti za osiguranje tereta ili kao pregrada za pse. Preklapanje sjedala moguće je pomoću ručica kod prtljažnih vrata. Jednostavno i praktično.

Mazdini inženjeri odlični su što se tiče ergonomije – za japansko tržište. Za europsko polako napreduju ali još uvijek nisu u rangu s Nijemcima. Prostora ima dovoljno za noge i za namjestiti se udobno iza upravljača, ali ne bi škodilo da imaju par centimetara više po pitanju podešavanja volana po dubini ili sjedala po visini.

Vozački pak šestica prolazi s visokim pohvalama. Zbog velikog prigušenja ovjesa djeluje masivna, pogotovo na učestalim valovitim neravninama. Daje osjećaj kao da će svako malo udariti u kraj amortizera. To se ne dogodi nikad, ali daje sliku teškog nosa i inercije. Stabilna je i okretna, a ako je vjerovati tehničkim podacima i izuzetno lagana, 1395 kilograma  u verziji s dizelašem od 150 KS. To objašnjava i njenu agilnost i brzinu.

Upravo takve su tri od pet Mazdi 6 trenutno u našoj ponudi, dok su preostale dvije pokretane snažnijom verzijom istog motora od 184 KS, što ih čini još dinamičnijim u vožnji.

 

Vrh stranice