Honda Prelude se vraća u Europu

14.08.2024.

Na proslavi 25. godišnjice lansiranja prvog hibridnog modela Honda je potvrdila i povratak nekoć popularnog Preludea u Europu

Tijekom godina, Honda je izgubila mnogo imena modela u Europi. Spomenimo samo nekoć popularne i poznate modele kao što su Accord, Legend, CR-X, Prelude... Ipak, ovaj posljednji, Prelude, vraća se. Prošle je godine Honda predstavila studiju Prelude Concept na Japan Mobility Showu, a sada japanski proizvođač najavljuje njegovu serijsku proizvodnju, kao i dolazak na europsko tržište.

Japanci su najavili definitivan povratak Honde Prelude tijekom zabave na kojoj je proslavljena 25. godišnjicu lansiranja svog prvog hibridnog modela. Ne ovdje, nego u Japanu i Sjedinjenim Državama. Riječ je o Insightu koji je bio i najaerodinamičniji automobil na svijetu kad je pušten u prodaju 1999. U međuvremenu su hibridne Honde stigle i u Europu, da bi danas svaka Honda koju možete kupiti u Europi, s iznimkom Civica Type R, imala neku vrstu hibridnog pogona.

Kako se u tu priču uklapa nova Honda Prelude? Savršeno, jer i ona će imati hibridni pogon. Tehničke specifikacije još nisu poznate, ali najmanje što možemo očekivati je pogonski sklop Civica e:HEV koji isporučuje 184 KS. Ako se pak Honda bude dosljedno držala ranijih običaja onda će mjesto u Preludeu dobiti hibridni pogon aktualnog Accorda od 204 KS.

Uostalom, Prelude je uvijek bio više Accord nego Civic. Primjerice, prva generacija Preludea - koja je na europsko tržište stigla prije 45 godina - dijelila je motor i mjenjač s tada aktualnim Accordom, iako je imala vlastito podvozje.

Logično je da će nova Honda Prelude biti kupe, ali u današnje vrijeme to ipak iznenađuje. Danas postoji dosta SUV-a ili crossovera koji nose ime kupea iz prošlosti, poput, primjerice Ford Pume ili Alfa Romeo Juniora.
Druga iznenađujuća stvar je činjenica da prilikom dizajniranja koncepta Prelude, Honda u dizajn nije uključila nikakve reference na prethodne generacije. Zašto je tome tako objašnjava  Tomoyuki Yamagami, glavni inženjer i voditelj projekta Civic i Prelude.

"Prelude Concept uopće nije razvijen kao nasljednik Preludea. Željeli smo napraviti automobil koji će zadovoljiti potražnju za nečim čega još nema. Za automobilom koji ljudi žele. Nečim uzbudljivim. Tržište je preplavljeno SUV-ima. Vjerujem da ima mjesta za drukčiji, uzbudljiviji model automobila koji je ujedno i ekonomičan i koji se uklapa u današnje vrijeme. Slučajno se pokazalo da je automobil na kojem smo radili dobro se uklapao u vrijednosti Preludea. Pokazalo se da je to dobra, moderna interpretacija."
Nemojte očekivati da će izgled konačnog Preludea značajno odstupati od ovog koncepta Preludea. Zapravo, teško da je to studijski model. "Kada smo 2023. predstavili automobil u Japanu, već smo bili odlučili pustiti proizvodnu verziju", objašnjava Yamagami. Istovremeno, potvrđuje sumnje da će Prelude dijeliti osnovu s Civicom jer to diktiraju financije. Od njega se ne očekuje velika prodaja, već je on dodatak ponudi više za imidž marke.

Novi Prelude kreće u proizvodnju 2027., a u Europu stiže vjerojatno krajem te godine ili početkom 2028.

Vrh stranice