07.02.2023.
Japanski proizvođači često svoje najveće modele prvo predstavljaju na američkom tržištu, a nakon toga neki, ne uvijek svi, stižu i u Europu. U skladu s tom tradicijom Mazda je svoj novi najveći SUV CX-90 predstavila u SAD.
Mazda CX-90 dijeli tehnologiju i platformu s modelom CX-60, kao i vanjski izgled, uz izmjene koje donosi veća dužina vozila. Koliko veća, Mazda još nije objavila. Isto je i s izgledom unutrašnjosti koja izgleda praktički jednako kao i u manjem CX-60, uz dodatak trećeg reda sjedala.
U Mazdi CX-60 debitirao je novi 3,3-litreni redni šestocilindarski turbobenzinac i tada je bio najsnažniji motor koji je ova japanska marka ugradila u serijski automobil. U CX-90 dodan mu je još i elektromotor kao dio sustava 48-voltnog blagog hibrida, pa je ukupna snaga narasla na 345 KS i 500 Nm, a prenosi se na sve kotače putem novog osmostupanjskog automatskog mjenjača.
U ponudi je i plug-in hibridna verzija jednaka onoj u CX-60 što znači da ju pokreće kombinacija 2,5-litrenog benzinca i elektromotora ukupne snage sustava od 327 KS i 500 Nm. Elektromotor se napaja iz baterije od 17,8 kWh koja je dovoljna za više od 60 kilometara vožnje samo na struju. I ova verzija ima pogon na sve kotače i jednaki automatski mjenjač kao i snažnija.
Mazda se hvali da i najveći kućni model ima dovoljnu dozu sportskog duha i da podsjeća na najprodavaniji kabriolet na svijetu, dvosjed MX-5. Dio zasluga za to idu sustavu Kinematic Posture Control, koji je debitirao u Miati, a zaslužan je za bolji nadzor nad vozilom, posebice u vožnji kroz zavoje. Djeluje tako da kontrolira kočnice na kotačima s unutarnje strane zavoja na isti način na koji radi ESP, sprječavajući ili smanjujući naginjanje karoserije i time povećavajući upravljivost.
Na američko tržište Mazda CX-90 stiže u drugoj polovici godine, a planova za Europu službeno nema. Doduše priča se o sličnom modelu pod oznakom CX-80 koji bi također trebao imati sedam sjedala.