17.02.2022.
1. Ubrzavanje i usporavanje
Stupnjeve prijenosa treba mijenjati što ranije kad mijenjamo
u višu brzinu (prosječne maksimalne vrijednosti su do 2000 o/min za dizele, a
od 2500 do 3000 o/min za benzince). Ideja je što prije doći do željene brzine
kretanja i potom ju održavati u najvišem mogućem stupnju prijenosa.
Upravo suprotno, kad usporavamo, stupnjeve prijenosa treba
mijenjati što kasnije na niže. Odnosno moramo ostati u višoj brzini do
otprilike 1000 o/min prije promjene u nižu brzinu. Bitno je na vrijeme uočiti
da se ne možemo nastaviti kretati dotadašnjom brzinom i na vrijeme početi
usporavati, ali ne koristiti ler, već ostati u brzini što je duže moguće.
Potrošnja je tada 0 l/100 km.
2. Predviđanje prometa
Da bismo uspješno provodili dosad navedene tehnike, ključno
je obratiti pozornost na promet oko sebe. Treba zaboraviti sve svoje druge
funkcije – zaposlenika, menadžera, oca, majke… i posvetiti se sebi kao vozaču.
Treba promatrati promet, gledati dalje i šire te predviđati ono što će se
dogoditi. Na taj način možemo voziti maksimalno energetski učinkovito i osjetno
sigurnije.
3. Konstantna brzina
Svako ubrzavanje traži više energije, a time i veću
potrošnju. S druge strane, usporavanje je čisti gubitak energije. Stoga, koliko
je to moguće u prometnim okolnostima, treba čim prije dostići željenu i moguću
brzinu kretanja i održavati ju konstantnom. Stalno ubrzavanje i usporavanje
predstavlja beskorisno trošenje energije. Energija je gorivo, a gorivo je
novac.
4. Smetala u i na automobilu
Stvari koje vam u autu nisu nužne samo su dodatna masa koju
morate pokrenuti i zbog kojeg trošite više energije, odnosno više goriva.
Jednako tako, obratite na aerodinamiku. Svi dodatni nosači osjetno kvare
aerodinamiku i snažno utječu na potrošnju, tako da bismo ih svakako trebali
maknuti kad ih ne planiramo koristiti duže vrijeme. Pri brzini od 120 km/h,
krovni nosač prtljage povećava potrošnju i do 20 posto.
5. Pazite na tlak…
Redovito kontrolirajte tlak u gumama. Najmanje jednom
mjesečno, a preporučljivo je svaka dva tjedna. Istraživanja provedena u EU
pokazuju da čak polovina vozila na europskim cestama vozi s gumama koje imaju
manji tlak od preporučenog. Samo 25 posto niži tlak povećava otpor kotrljanja
za 10 posto i potrošnju za dva posto.