22.02.2022.
Među kupcima rabljenih automobila godišnjaci su posebno na
cijeni. Glavni razlog se krije u tome što za nešto manje novca tako možete doći
do praktično novog automobila s vrlo malo prijeđenih kilometara. Dodamo li tome
još i činjenicu da su dostupni odmah, što je u posljednje vrijeme također
postao važan faktor, jasne su sve prednosti takvih "novih rabljenih".
U tu se priču savršeno uklapa Hyundai Tucson. Na tržište je stigao početkom
prošle godine i izazvao je popriličnu pažnju.
Njegov prepoznatljiv i nesvakidašnji dizajn dopao se
mnogima. Čitava je njegova vanjština zanimljivo oblikovana, ali posebno je
upečatljiva integracija LED svjetala i prednje maske. Kada su svjetla
isključena sve izgleda poput jedne velike maske, a kada su uključena imaju
jedinstven svjetlosni potpis. Jednako neobične su i bočne stranice koje
karakteriziraju brojne površine koje se križaju i preklapaju, oštre linije i
neobične linije blatobrana. Takva upotreba površina pomaže i
"skrivanju" relativno velikog međuosovinskog razmaka od 2,68 metara.
Jednako zanimljivo poput vanjštine oblikovana je i
unutrašnjost. Instrumenti iza volana s četiri kraka su digitalni i mogu se
prilagoditi željama vozača. Središnja konzola je zapravo jedna glatka površina,
praktično bez ikakvih fizičkih tipki. Ipak, one nisu posve nestale – jedan red
nalazi se ispred tipki automatskog mjenjača. Zanimljivo su izvedeni i
ventilacijski otvori. Na vrhu središnje konzole su dva klasična otvora, dok su
oni za vozača i suvozača dio tanke trake koja se proteže punom širinom
unutrašnjosti.
Uz 4,5 metara dužine i ranije spomenuti popriličan međuosovinski
razmak od 2,68 metara Hyundai Tucson nudi puno prostora u kabini, kako
sprijeda, tako i straga. Štoviše, straga ima prostora u visinu i za najviše
putnike, a iako podnica nije posve ravna, središnji tunel je prilično nizak pa
straga može sjediti i troje odraslih. Veličina prtljažnika ovisi o vrsti pogona
Tucsona. Prtljažnik je kod benzinskog modela 620 litara i može narasti do 1799
litara. Kada se u priču umiješaju baterije brojke su nešto manje. Blagi hibrid
ima 577 litara, a hibrid 616 litara.
Ponuda motora je prilično raznolika. Osnovu benzinske ponude
čini 1,6-litreni turbobenzinac koji ima verzije od 150 i 180 KS. Obje su
dostupne s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva ili pak sa sedmostupanjskim
automatikom. Snažniji uvijek dolazi potpomognut sustavom 48-voltnog blagog
hibrida, dok slabiji može biti i bez električne pripomoći. Pogon na sve kotače
dostupan je samo sa snažnijim benzincem i automatskim mjenjačem.
Za ljubitelje dizelskih motora u ponudi su dvije verzije 1,6
CRDI motora od 115 i 136 KS, uz oba mjenjača kao i kod benzinaca, a i u
dizelskoj verziji pogon na sve kotače ide samo uz snažniji motor i automatski
mjenjač.
Paketi opreme bogati su već od osnovnog nazvanog Comfort
koji dolazi sa svim modernim sigurnosnim sustavima poput zadržavanja vozne
trake, upozorenja na mogućnost sudara, upozorenja vozača na umor... Trenutno u ponudi Autoto je veći broj Tucsona opremljenih bogatijim
paketom Style što znači da imaju automatski dvozonski klima uređaj, 18-colne
kotače, digitalne instrumente, potpuno LED prednja svjetla, kameru za vožnju
unatrag... U ponudi je većina s benzinskim motorom od 150 KS, a ima ih i s
ručnim i automatskim mjenjačem. Kilometraža im se kreće od 6500 do 16.500
kilometara, a cijene su 213.900 kuna za primjerke s ručnim, odnosno 229.900
kuna za primjerke s automatskim mjenjačem.