03.04.2023.
Nekoliko generacija Mercedesa C-klase od devedesetih godina prošlog stoljeća nije se baš uklapalo u imidž ove njemačke marke. Nisu baš bile oličenje pouzdanosti i kvalitete, ali sve se to nekako vratilo kada je Mercedes 2014. predstavio petu generaciju koja nosi kodnu oznaku W205.
Ovaj je model već izgledom pokazao da misli ozbiljno, jer mnoge je kada se pojavio podsjetio na umanjenu S-klasu, posebno sprijeda. Malo bolji pogled otkriva i utjecaj manjeg CLA na izgled pete generacije C-klase. Zanimljivo je kako je veza s najvećom kućnom limuzinom upadljivija kod slabije opremljenih modela zbog zvijezde koja ponosno stoji na vrhu maske. Modeli s opremom Avantgarde i AMG Sport nemaju "nišan", već je kod njih logotip veći i smješten u sredinu maske. Mnogima se ta ideja "male S-klase" svidjela, ali ima i onih koji prigovaraju kako ovoj C-klasi nedostaje vlastiti vizualni identitet.
Kod unutrašnjosti takvih prigovora nije bilo, svidjela se svima. Vozačeva pozicija je ugodno zaokružena visokim središnjim tunelom, a sjedala su vrlo udobna i dobro drže tijelo u bržim zavojima već i kod osnovnih verzija. Kvaliteta izrade i posvećenost detaljima u kabini je na najvišoj razini. Sve od otpora okretnog prekidača kojim se upravlja infotainmentom do ventilacijskih otvora daje osjećaj kvalitete i luksuza.
Prostora u kabini ima dosta. Četvrta se generacija C-klase nije mogla baš pohvaliti prostorom na stražnjoj klupi, ali u W205 to je ispravljeno. Osnovni obujam prtljažnika od 480 litara dovoljan je za sve potrebe, a za one kojima treba više tu je karavanska verzija koja raspolaže s 490 litara, odnosno 1510 litara s preklopljenom stražnjom klupom.
Raspon ponude motora u C-klasi je bio ogroman i kretao se od 129 KS snažnog 1,6-litrenog četverocilindraša do AMG V8 biturbo zvijeri od 510 KS. Do facelifta ove generacije, koji je bio sredinom 2018., dizelaši su bili u rasponu od 116 do 204 KS. Od 2018. nadalje došla je nova generacija dizelaša pod oznakom OM 654 u rasponu snage od 122 do 245 KS.
Ovisno o motorizaciji, snaga se na stražnje ili na sve kotače prenosila putem automatskih mjenjača od sedam ili devet stupnjeva. Modeli s ručnim mjenjačem bili su dostupni samo s četverocilindarskim motorima i iznimno su rijetki.
Većina kupaca C-klase najčešće je birala 220 d. Iza te oznake se do 2018. skrivao ljubiteljima Mercedesa dobro poznati 2,1-litreni turbodizelaš od 170 KS, dok ga je nakon facelifta naslijedio dvolitreni motor od 194 KS. U oba slučaja riječ je o štedljivom i izdržljivom motoru, s time da je noviji i snažniji uglađeniji i profinjeniji.
U vožnji je C-klasa očekivano udobna, ali nisu zanemarene niti dinamičke osobine. Zasluge za sjajan kompromis između udobnosti i dinamike idu platformi MRA na kojoj je baziran ovaj automobil, a koja je prvi put upotrijebljena na S-klasi. Zahvaljujući njoj u C-klasi je po prvi puta bio dostupan i zračni ovjes, naravno uz nadoplatu.
To da je peta generacija C-klase bila značajan napredak, ne samo po pitanju izgleda, već i tehnološki korak naprijed pokazuje i statistika kvarova. Prema svim relevantnim izvorima W205 zapravo i nema nekih izraženih i učestalih problema i puno ih je manje nego kod ranijeg W204. To se vidi i na cijenama rabljenih primjeraka koje su prilično visoke.
Kakva je naša trenutna ponuda Mercedesa C-klase možete provjeriti ovdje.