18.03.2024.
Ford se u svijet kompaktnih SUV-a uključio relativno kasno, prva je Kuga predstavljena 2008., a već je ta prva generacija pokazala značajnu praktičnost za svakodnevnu upotrebu, pouzdanost i niske troškove održavanja. Druga generacija, na tržištu od 2013. do 2019. donijela je značajno unaprijeđenje prije svega po pitanju prostora. Posebno je slučaj s prostorom na stražnjoj klupi i u prtljažniku. Prtljažni prostor obujma od 456 do 1653 litre u rangu je kompaktnih karavana na čije kupce SUV-i u ovom segmentu i žele pridobiti.
Unutarnje uređenje druge generacije Kuge potpuno je suprotno od današnjih trendova. Ekran na vrhu središnje konzole je malen, a ispod njega je nepregledno carstvo tipki. OK, malo pretjerujemo, ali tako iz današnje perspektive izgleda infotainment Kuge. Iza volana su klasični instrumenti smješteni u duplje.
Spomenuli smo već dosta prostora u kabini, a uz to, za udobnost u vožnji zaslužna je i dobra zvučna izolacija kabine, pa niti pri višim brzinama u unutrašnjost ne dopire previše buke.
Nakon četiri godine na tržištu Kuga je doživjela facelift. Najviše je promjena bilo sprijeda, pa tako Kuge nakon 2017. imaju veću prednju masku i modernije svjetlosne sklopove s LED dnevnim svjetlima. Unutrašnjost nije mijenjana vizualno, ali izmijenjen je infotainment koji je postao moderniji, a ekran na središnjoj konzoli veći i zadužen za više funkcija automobila.
Ponuda motora uključivala je benzince u pet razina snage u rasponu od 120 do 242 KS, kao i četiri dizelaša od 120 do 180 KS. Bez sumnje je najpopularniji bio 2,0 TDCi od 150 KS koji je bio među štedljivijima u svojoj klasi, a od jeseni 2014. zadovoljava i normu Euro 6.
Naravno, mjenjači su bili ručni ili automatski, a Kuga se nudila s pogonom samo na prednje ili pak na sve kotače. Automatika u ponudi rabljenih ima dosta, posebno u kombinaciji sa snažnijim motorima, dok je pogon na sve kotače ipak malo teže pronaći.
Kao i kod ostalih modela Forda, jedan od Kuginih aduta su vozne osobine. Ovaj se kompaktni SUV često vozi gotovo poput kompakta. Ovjes je dobro odmjeren, dovoljno čvrst, ali i udoban, dok je upravljanje precizno. Volan nije prelagan i daje vozaču dosta povratnih informacija.
Što se pouzdanosti tiče, Kuga je uzorna. Problemi se javljaju s kontrolom tlaka prednabijanja, a česti su i ispražnjeni akumulatori. Prilikom kupnje treba obratiti pažnju na stanje ispušnog sustava gdje su česti problemi s nosačima ispušnog lonca.
Druga generacija Kuge bila je jedan od najpopularnijih SUV-a na njemačkom tržištu, a niti u ostatku Europe nije loše prošla. Zahvaljujući tome ponuda na tržištu rabljenih je velika i raznolika.
Pogledajte ovdje našu trenutnu ponudu Ford Kuge.