Novi Audi Q6 e-tron

28.03.2024.

Novi Audi Q6 e-tron, kao što mu oznaka jasno kaže, model je točno na pola puta između Q4 i Q8 e-trona

Audi i Porsche razvili su zajedničku platformu za električne modele pod imenom PPE (Premium Platform Electric). Nakon nekoliko odgađanja, prvi model na novoj platformi predstavljen je Porsche Macan, dok je sada na redu Audijev predstavnik, Q6 e-tron.

Q6 je relativno kompaktnih dimenzija. Dugačak je 4,77 metara, ali ima vrlo dugačak međuosovinski razmak od 2,89 metara, tako da bi prostor u kabini trebao biti impresivan. Audi kaže da za ovakvu kombinacija prostora i vanjskih proporcija automobila glavne zasluge pripadaju platformi PPE. Nema središnjeg tunela za prijenos, što oslobađa prostor za putnike na stražnjim sjedalima, a prtljažnik ima izdašnih 526 litara, s još 64 litre dostupne u prtljažniku ispod prednjeg poklopca.

U unutrašnjosti se nalazi ono što Audi naziva “Digital Stage”‘ koji kombinira zakrivljeni panoramski OLED ekran od 14,5 inča. Ispred vozača je ekran s instrumentima od 11,9 inča. Središnja konzola i veliki ekran su blago okrenuti prema vozaču. Ispred suvozača još je jedan ekran od 10,9 inča. Svemu tome pridodan je head-up displej proširene stvarnosti koji “prikazuje relevantne informacije poput brzine, prometnih znakova, simbola pomoći i navigacije” i koji “stvara dojam da prikazani elementi lebde i do 200 metara”, objašnjava Audi.
Digitalni asistent u startu razumije 800 glasovnih naredbi, a tijekom korištenja sustav uči ponašanje korisnika. Infotainment sustav izgrađen je na Googleovoj platformi, tako da će postojati opcija preuzimanja aplikacija trećih strana, a nekih 70 njih dostupno je pri lansiranju.

Audi Q6 e-tron ima bateriju od 100 kWh bruto, odnosno 94,9 kWh neto. Baterija je podijeljena u 12 ćelija i koristi manje kobalta nego prije s 30 posto boljom gustoćom energije od starijih Audijevih baterija. Energija iz te baterije napaja sustav s dva motora i pogonom na sve kotače koji proizvodi do 387 KS u standardnom modelu ili 516 KS u sportskom Audiju SQ6 e-tron. Standardni Q6 e-tron quattro ubrzava od 0-100 km/h za 5,9 sekundi, dok SQ6 postiže vrijeme od 4,3 sekunde. Potrošnja energije procijenjena je na 17,0 kWh/100 km za Q6 i 17,5 kWh/100 km za SQ6.

Audi Q6 e-tron ima maksimalni doseg do 625 km i vrlo se brzo puni zahvaljujući električnom sustavu od 800 volti, koji može prihvatiti do 270 kW na odgovarajućem DC punjaču. Q6 može, prema Audiju, dodati 255 km dosega u samo deset minuta punjenja. Punjenje od 10 do 80 posto traje samo 21 minutu. Zanimljivo je da ako priključite Audi Q6 na DC punjač nižeg napona, sustav automobila može podijeliti bateriju na dvije jednake polovice za punjenje i puniti obje sa po 135 kW svaku. Na izmjeničnom punjaču Q6 može povući do 11 kW.

Početak prodaje novog Audija Q6 e-tron u Hrvatskoj se očekuje krajem ožujka, a dolazak i isporuka prvih vozila na ljeto.

Vrh stranice