Renault 5 Turbo 3E ozbiljna je električna igračka

18.03.2025.

Renault 5 Turbo 3E električna je raketa s 540 KS i nevjerojatnih 4800 Nm iz motora u stražnjim kotačima. Stiže 2027. u ograničenoj seriji od 1980 primjeraka

Nakon vijesti od kraja prošle godine da će Renault napraviti svojevrsni električni remake originalnog R5 Turbo, sada je francuska marka predstavila serijski model i sve njegove specifikacije i najavila njegov dolazak na tržište 2027. Bit će proizveden u ograničenoj seriji od 1980 primjeraka.

Naravno, taj broj se odnosi na godinu kada je prvi Renault 5 Turbo došao na tržište. Turbo 1, s ekscentričnim interijerom Marcella Gandinija, koji je kasnije zamijenjen normalnim interijerom Renaulta 5 u Renaultu 5 Turbo 2.

Sada je tu Turbo 3E, gdje slovo E označava električni. Baš kao što originalni Turbo nije imao nikakve veze s običnim R5 ispod kože, Turbo 3E je također vrlo udaljen od R5 E-Tech Electric. U aluminijskom podvozju nalazi se baterija od 70 kWh. Preko toga je postavljena karoserija od karbonskih vlakana. Nos jako podsjeća na koncept restomod za R5 Turbo 3E koji je već prikazan 2022. To je prednji dio koji jako podsjeća na originalni R5, ali je potpuno drukčiji od onog na novom električnom R5. Samo su vjetrobransko staklo, retrovizori i stražnja svjetla preuzeti od obične Petice, s time da je i vjetrobran skraćen.

Turbo 3E visok je samo 1,38 metara, ali dugačak 4,08 metara i širok 2,03 metra. Renault kaže kako je tim proporcijama stvorio superautomobil u tijelu kompakta. Riječ je o dvosjedu sa standardnim sigurnosnim kavezom iza prednjih sjedala. Prtljažnog prostora će biti dosta, baterija je nisko u aluminijskom podvozju, a sve upravljačke jedinice za elektromotore su ispod podnice.

Električni motori nalaze se u stražnjim kotačima, što ovo čini prvim automobilom na tržištu s ovom tehnologijom. Snaga od 540 KS nije puno ni za sadašnje električne standarde, ali zato je tu fantastičan okretni moment. Svaki motor isporučuje po 2400 Nm što ukupno znači 4800 Nm na stražnjim kotačima. S tolikim momentom R5 Turbo 3E može ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde uz najvišu brzinu od 270 km/h. Renault kaže kako će do dolaska na tržište još poraditi na ubrzanju, pa bi mogli postići tri sekunde ili čak koju desetinku manje. Unatoč velikom paketu baterija od 70 kWh, težina ostaje ispod 1450 kilograma.

Turbo 3E dobiva hidrauličku ručnu kočnicu kojom možete upravljati pomoću ogromne ručice na središnjem grebenu. Ekrani za instrumente i infotainment, kao i komande su iz normalnog R5, upravljač je iz Alpine A290.

Ovaj će automobil vjerojatno biti električni kralj drifta, skupa igračka za bogate, koji često idu na trkaće staze. U tom slučaju doseg od preko 400 kilometara je iluzija.  Tada možete zaboraviti na obećani domet od više od 400 kilometara. Nakon dvadesetak minuta jurnjave po stazi, morat ćete otići do brzog punjača, koji zatim može preuzeti dovoljno energije u ćelije putem DC punjača od 350 kW.

Za godinu dana otvorit će se knjige narudžbi i kupci će čak moći birati koji broj od 1980 primjeraka žele. Cijena još nije službeno objavljena, ali očekuje se najmanje 150.000 eura.

Vrh stranice