15.03.2022.
Kompaktni SUV Peugeot 3008 kupce uspješno osvaja još od 2016., kada je stigao na tržište, a prošle godine predstavljena je i redizajnirana verzija. Popularan je i kao rabljeni, a već od samih početaka može se pohvaliti dobrim zadržavanjem vrijednosti, čak bi se usudili reći i prilično netipičnim za francuske automobile.
Vanjski izgled 3008-ice obilježava prije svega impozantno lice s velikom maskom i svjetlima. Pored toga, 3008-ica njeguje snažne dizajnerske linije i na bokovima, a straga ju obilježavaju svjetlosni sklopovi koji oponašaju lavlje kandže. Velik broj kupaca odlučio se za dvobojnu kombinaciju s crnim krovom što ovom automobilu izvrsno pristaje, ali i jednobojna karoserija može biti jednako privlačna, ukoliko je boja dobro odabrana.
Dok je izvana atraktivan iznutra je Peugeot 3008 impresivan. U njemu je predstavljena druga generacija Peugeotovog i-Cockpita koja je danas pravilo na svim modelima ovog proizvođača. Obilježavaju ga maleni volan i orijentiranost prema vozaču. Umjesto klasičnih instrumenata ispred vozača je 12,3-inčni ekran koji se može konfigurirati prema vlastitim željama. Središnjom konzolom dominira drugi ekran osjetljiv na dodir ispod kojeg je red “avionskih” prekidača koji služe za odabiranje osnovnih funkcija. Sjajna stvar kad se “zapetljate” u nekom meniju i želite se brzo vratiti na radio ili navigaciju… Sve je nadohvat ruke, a vozač sjedi ugodno i ima dobar pregled.
Prednja su sjedala velika i udobna, a straga se bez problema smještaju odrasli putnici uobičajenih dimenzija. Prtljažnik je osnovnog obujma od 520 litara što je posve dovoljno za sve obiteljske potrebe, a preklapanjem stražnje klupe povećava se na 1482 litre.
Ponuda motora mijenjala se tijekom godina. Na početku se Peugeot 3008 nudio s benzinskim trocilindrašem od 1,2 litre sa 130 KS, kao i četverocilindarskim 1,6-litrenim benzincem od 165 KS. Veći je motor kasnije razvijao 180 KS. U početku su dizelsku ponudu činili 1,6 HDi sa 120 KS i 2,0 HDi sa 150 i 180 KS. Kako je u Europi padala popularnost dizelaša, tako se smanjivala njihova ponuda, pa je na kraju karijere, prije facelifta, u ponudi ostao tek jedan, novi 1,5 HDi sa 130 KS.
Praktično svi modeli nudili su se s ručnim i s automatskim mjenjačem, u početku oba sa šest stupnjeva, dok kasnije u ponudu dolazi osmostupanjski automatik. Pogon je samo na prednje kotače, a za skliske podloge tu je sustav Advanced Grip Control koji zapravo predstavlja “pametniji” ESP i posve je dovoljan ako ne planirate terenske izlete.
U ponudi Autoto ima nekoliko dizelskim motorima pokretanih primjeraka koji svi, očekivano, imaju automatski mjenjač. Svi su iz 2018. i 2019., a imaju između 100 i 130 tisuća kilometara. Cijene kreću od 178.060 kuna naviše.