09.03.2022.
Dolazi
proljeće i sve više vozača počinje razmišljati o tome kada će zimske gume
zamijeniti ljetnima. No, to nije jedino vrijeme kada treba misliti na gume.
Zapravo bi o njima trebali voditi računa svaki dan, jer one su jedini kontakt
našeg vozila s cestom i to čine vrlo malom površinom. Evo na što bi svaki vozač
trebao obratiti pažnju:
Tlak u gumama
Neki
preporučuju kontroliranje tlaka u gumama svakih 15-ak dana, ali realno teško da
itko to baš toliko često radi. Ipak, sjetite se provjeriti ga barem jednom
mjesečno, a svakako prije polaska na dulji put.
Uvijek
pumpajte gume dok su hladne i isključivo na tlakove koje preporuča proizvođač
automobila. Informacija o propisanim tlakovima u gumama nalazi se s unutarnje
strane vozačkih vrata, na poklopcu spremnika ili u uputama za korištenje
automobila. Ako vaš automobil ima senzore tlaka zraka ne trebate toliko često
provjeravati gume jer oni javljaju svako veće odstupanje.
Pazite na rubnjacima
Nekad
penjanje na pločnik ne možemo izbjeći, ali moramo biti svjesni kako to treba
činiti polako i s oprezom. Oštećenja, koliko god mala bila, mogu se pojaviti i
nekoliko mjeseci kasnije. Posebnu pažnju trebaju obratiti oni s gumama niskog
profila.
Rotirajte
Kako
biste osigurali jednoliko trošenje sve četiri gume te im produžili vijek
trajanja, svakih desetak tisuća kilometara preporučuje se njihova rotacija
(prednje straga, stražnje sprijeda). Kod asimetričnih guma savjetuje se i
križno rotiranje (npr. prednja lijeva–stražnja desna). U svakom se slučaju
preporučuje i redovan pregled podvozja jer nepravilna geometrija ovjesa ili
nepodešen „špur“ mogu pridonijeti nejednakom ili ubrzanjom trošenju guma.
Pažljivo odaberite
Kod
kupnje novog kompleta guma prije svega obratite pažnju na dimenziju te indekse
nosivosti i brzine koje je proizvođač propisao za vaš automobil. Zatim
razmislite o optimalnoj gumi za vaše potrebe. Ako ne možete sami odlučiti,
pitajte vulkanizera za savjet.
Čuvajte ih
Ako
sami obavljate sezonsku izmjenu guma, obratite pažnju na to da je mjesto u
kojem ih skladištite tamno i hladno. Pravilno napumpane gume montirane na
naplatke slažite položene na pod, jednu na drugu, odnosno nemojte ih
postavljati uspravno ili izlagati suncu koje može pridonijeti njihovom
preuranjenom "starenju". Alternativa je skladištenje guma kod jednog vulkanizera.
Nije skupo, a uštedjet će vam dosta posla.