02.03.2022.
Na bojištu poslovnih limuzina obračuni traju već godinama. U
početku je bilo dovoljno proizvesti udoban, prostran automobil. Onda su počele
borbe s dizajnom i paralelno s inovacijama. Pobjednik je onaj koji može svom
kupcu ponuditi što više opcija za korištenje iako ih ovaj više od pola neće
nikada upotrijebiti. Gutači kilometara tako su u konstantnoj utrci. Renault se
na tom tržištu uvijek držao suvereno i gradio svoj imidž, korak ispred ostalih.
U početku je to bio Renault 25 koji je pričao sa vozačem, zatim Safrane koji je
predstavljao vrhunac luksuza i udobnosti, no ne i pouzdanosti, te kasnije
Laguna koja je potonju karakteristiku dodatno podcrtala. Ipak, svi navedeni su
ravnopravno konkurirali strogim Nijemcima. Zadnja uzdanica bio je Renault
Latitude koji je bilježio solidne prodajne brojke. Na njegovo mjesto je došao
Renault Talisman.
Talisman predstavlja jednu od najljepših limuzina na
tržištu, a u karavanskoj inačici je, usudili bi se reći, po tom pitanju
nedostižan. Mišićav, golem i impresivan. Svakim detaljem. Od izdužene maske,
preko LED dnevnih svjetala, zakretnih glavnih svjetala koja izgledaju kao
umjetnina, pa sve do kromom naglašene bočne siluete koja završava na nabubrenom
stražnjem kraju, gdje se lampe spajaju sa znakom na sredini.
Ne djeluje sramežljivo ni povučeno kao prethodnici. Nije
ženskast već je otvoren, nasrtljiv i samouvjerenog karaktera. Prilično hrabar
potez dizajnera budući da ostavlja to postavlja ljestvicu koji onda podvozje,
motori i unutrašnjost trebaju popratiti.
Položaj za upravljačem je malo položen, s relativno visoko
postavljenim sjedalom. Podesivost upravljača i sjedala nudi solidno široko
područje prilagodbe. Uz to sjedala nude opciju masaže. Funkcijske tipke na
volanu su pregledne, a displej ispred vozača i na centralnoj konzoli daju dojam
futurističkog okružja. U opcijama i izbornicima je lako izgubiti više od pola
sata. Podešavati možete pregršt sitnica, pa i mijenjati izgled ekrana. S
infotainmentom valja imati strpljenja, pogotovo kod spajanja na mobitel.
Smanjen je broj prekidača, opcije su prebačene na ekran osjetljiv na dodir, što
u vožnji ponekad ne sjeda najspretnije.
Talisman se nudi s dva benzinska i tri dizelska motora te
tri mjenjača, jednim 6 stupanjskim ručnim i dva automatska EDC mjenjača sa šest
i sedam stupnjeva. Testirani je model bio pogonjen 1,6 litrenim dizelašem sa
160 KS. Ovo je graničan motor kod kupnje po pitanju performansi. Talisman je
velik automobil i sa slabijim motorom morati ćete češće pedalom gasa doticati
podnicu. Sedmostupanjski mjenjač radi odlično i dobro je prilagođen motoru.
Sustav 4Control podijelio je publiku. No kad ga jednom
probate teško da ćete ga ocijeniti negativno. Gledano s vozačke strane
GrandTour može biti iznimno brz, neshvatljivo za toliko velik automobil. S
druge strane, nećete imati odgovarajući povrat informacija kroz sjedalo i
volan. Potrebno je navikavanje pa će gušt u nekoj manjoj mjeri izostati. Sve to
nadoknaditi će činjenica da je ovaj automobil lakše parkirati nego Nissan Micru
i da je na zavojitoj cesti čak i sa 160 KS solidan konkurent sportskim
automobilima.
Po pitanju motorizacije podcrtali bi upravo ovaj motor s
ovim mjenjačem. Preferirali bi automatski mjenjač, upravo iz razloga što je ovo
prostrana limuzina koja opušta za vrijeme puta. Jednostavnije ga je voziti. Što
se pak opreme tiče, nakon što ste odabrali karoserijsku izvedbu, motor i boju –
trpajte dodatke koliko vam je ostalo budžeta. Talisman dolazi punih džepova već
u osnovi, a gotovo da nema opcija u ponudi koje vam neće dobro doći. Ovo je
limuzina koja nudi razinu udobnosti, luksuza i opreme u rangu s najvišom
klasom. To su njeni aduti, iskoristite ih. Goli VW ili Audi možda izvana nose
status, ali nikada neće biti toliko cool kao Talisman.