22.04.2022.
Prva generacija Volkswagen Tiguana predstavljena je 2007., a
od 2016. do 2020. godine na tržištu je bila treća. Dizajnerski se Tiguan danas
ističe novim kućnim licem VW-a koje je ustoličio Passat, a koje karakteriziraju
naglašene vodoravne linije maske i svjetala. Subjektivno, čini nam se kako to
lice upravo na njemu najbolje izgleda. Tajna je vjerojatno u dojmu masivnosti i
robusnosti koji ostavlja, a to pristaje bolje na SUV nego na limuzinu. Čini se
da i kupci dijele naše mišljenje budući da su od ljetos kada je krenula prodaja
mnogi odlučili iz sve veće ponude SUV-a odabrati upravo njega.
Unutrašnjost je uređena jednostavno i u prepoznatljivom
kućnom stilu. Instrumenti su nalik onima u Passatu, a na središnjem grebenu
dominira veliki ekran. Kada se smjestite u tvrdo i udobno sjedalo lako ćete
pronaći idealnu poziciju. Prostora i na prednjim i na stražnjim sjedalima ima
puno. Straga se niti viši putnici neće žaliti na nedostatak prostora za glavu
ili koljena. Sjajna novost Tiguana je pomična stražnja klupa. Osnovni obujam
prtljažnika je već velikih 505 litara, a ako ne vozite putnike straga možete ga
povećati na 615 litara. Preklapanjem stražnje klupe oslobađa se prostor od 1655
litara pravilnih stranica pa Tiguan lako može pomoći i kada treba prevesti neki
glomazan teret.
Novi Tiguan nastao je na novoj kućnoj platformi MQB kao prvi
SUV u VW Grupi, a kasnije su istu platformu za razvijanje svojih sličnih modela
iskoristili u Seatu i Škodi. U praksi to znači da nije pretežak, dok su vozne
osobine očekivano solidne i predvidljive. Ako tražite uzbuđenja u vožnji u
pogrešnom ste automobilu, ali sve uobičajene zadatke koje pred njega postavite
Tiguan će izvršiti s lakoćom. Ovjes je udoban, automobil je u bržim prolascima
kroz zavoje neutralan i efikasan, a volan je precizan, ali bez nekih povratnih
informacija vozaču.
Pod poklopcem testiranog Tiguana nalazio se dobro
poznati 2,0 TDI turbodizelaš koji razvija 150 KS u kombinaciji sa
šestostupanjskim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom. Tako motoriziran Tiguan
od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 9,3 sekundi i postiže najvišu brzinu
od 204 km/h, a sve to uz tvornički deklariranu potrošnju od 4,7 litara. U
stvarnosti brojke i nisu toliko lošije od obećanog. U gradu smo se vozili sa
7,3 litre, dok smo na otvorenoj cesti bez puno pažnje ostvarili prosjek od 5,1
litre. Prosjek testa od 6,2 litre zapravo je sjajan rezultat s obzirom na to
koliko (ni)smo pazili na potrošnju i na to o kolikom i kakvom se automobilu i
motoru radi.