03.06.2022.
Vrijeme
leti. Možete li vjerovati da je prvi Qashqai izašao prije čak 16
godina? Čini se tako nedavno, no ovaj pionir crossovera trese
tržište već puno desetljeće i pol i prava je noćna mora
konkurentima. Nissan je potegnuo hrabar ali pravi potez. Druga
generacija Qashqaija izašla je 2013., a testirani model je facelift.
Facelift je donio novu masku i stražnji kraj te oštrije bočne
linije. Velike prednje lampe s LED tehnologijom sad su još
upečatljivije. Poklopac motora je također zaobljen i sada sliči
većem bratu X-Trailu. Vanjski detalji su teško zamjetni dok ga ne
parkirate kraj „starog“, no ono najbitnije se dogodilo iznutra.
Unutrašnjost je dobila temeljit redizajn. S razlogom nismo
napisali osvježenje. Najupečatljiviji je novi upravljač koji je
izgubio one lijepe zaobljene tipke i dobio tipke ravnih linija i
oštrije pod prstima. Također dobio je nepotrebno odrezan donji dio.
Ukupan dojam je jeftiniji. O ukusima se ne raspravlja, no iskreno ne
vidimo zašto su mijenjali prijašnji dizajn koji je imao svojevrsnu
karizmu i upečatljivost.
I dalje je sve nadohvat ruke i prilično jednostavno za
korištenje. Infotainment i dalje ima tipke koje skraćuju nišanjenje
prstom po ekranu osjetljivom na dodir. Pretinci su prilično veliki i
ima ih u vratima, veliki pretinac na centralnom tunelu i pristojni
pretinac za rukavice. Prostora straga ima dostatno, no ne pozamašno.
Qashqai već u osnovi dolazi punih džepova, već u Acenta opremi.
Tekna+ donosi LED dnevna svjetla koja prate zavoj, grijana i elektro
podesiva kožna sjedala, grijano vjetrobransko staklo, sustav
prepoznavanja umora vozača, pametan ključ, kamere za parkiranje,
Bose audio sustav i pozamašnu količinu drugih blagodati. Gomila
moderne tehnologije u simpatičnom robusnom pakiranju.
Prethodne generacije, pogotovo prva, bile su relativno direktne i
prštale od jednostavnih povratnih informacija. Ovjes je bio nešto
tvrđi kako bi na terenu osigurao dovoljno udaljenosti karoserije od
tla. Ovaj Nissan Qashqai je mekši, a samim time se i naginje više u
zavojima. Volan puno više filtrira vibracije i izgubio je sirovu
komunikativnost. Kočnice snažno reagiraju i na mali pomak pedale pa
je nešto teže biti fluidan u gradskom prometu. S druge strane
zahvaljujući više izolacije daleko je tiši i ugodniji za duži
put.
Qashqai je i dalje dobar kompromis između obiteljske limuzine i
terenca. Pogotovo u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Ako se
umjesto dizelaša odlučite za benzinac preporučamo snažniji 1,6.
1,2 turbo benzinac mu nije prava mjera. Fali mu daha i ipak je
premalen za toliku karoseriju. Naš je izbor definitivno 1,6 dizelaš
sa 130 KS. Pogon mu godi, no nije ni neophodan da Nissan Qashqai bude
zanimljiv.
Autoto u ponudi ima nekoliko Qashqaija starih tri do pet godina, a
sve pokreću turbodizelaši. Pored spomenutog 1,6 od 130 KS ima i 1,5
dCi motora sa 110 i 115 KS. Imaju između 40.000 i 120.000
kilometara. Nekoliko modela imaju automatski mjenjač, a svi imaju
prednji pogon.