Još uvijek među najboljima

03.06.2022.

Prvi Nissan Qashqai pokrenuo je trend danas neizbježnih crossovera. Autoto u ponudi ima nekoliko zanimljivih primjeraka druge generacije ovog bestsellera

Vrijeme leti. Možete li vjerovati da je prvi Qashqai izašao prije čak 16 godina? Čini se tako nedavno, no ovaj pionir crossovera trese tržište već puno desetljeće i pol i prava je noćna mora konkurentima. Nissan je potegnuo hrabar ali pravi potez. Druga generacija Qashqaija izašla je 2013., a testirani model je facelift.

Facelift je donio novu masku i stražnji kraj te oštrije bočne linije. Velike prednje lampe s LED tehnologijom sad su još upečatljivije. Poklopac motora je također zaobljen i sada sliči većem bratu X-Trailu. Vanjski detalji su teško zamjetni dok ga ne parkirate kraj „starog“, no ono najbitnije se dogodilo iznutra.

Unutrašnjost je dobila temeljit redizajn. S razlogom nismo napisali osvježenje. Najupečatljiviji je novi upravljač koji je izgubio one lijepe zaobljene tipke i dobio tipke ravnih linija i oštrije pod prstima. Također dobio je nepotrebno odrezan donji dio. Ukupan dojam je jeftiniji. O ukusima se ne raspravlja, no iskreno ne vidimo zašto su mijenjali prijašnji dizajn koji je imao svojevrsnu karizmu i upečatljivost.

I dalje je sve nadohvat ruke i prilično jednostavno za korištenje. Infotainment i dalje ima tipke koje skraćuju nišanjenje prstom po ekranu osjetljivom na dodir. Pretinci su prilično veliki i ima ih u vratima, veliki pretinac na centralnom tunelu i pristojni pretinac za rukavice. Prostora straga ima dostatno, no ne pozamašno.

Qashqai već u osnovi dolazi punih džepova, već u Acenta opremi. Tekna+ donosi LED dnevna svjetla koja prate zavoj, grijana i elektro podesiva kožna sjedala, grijano vjetrobransko staklo, sustav prepoznavanja umora vozača, pametan ključ, kamere za parkiranje, Bose audio sustav i pozamašnu količinu drugih blagodati. Gomila moderne tehnologije u simpatičnom robusnom pakiranju.

Prethodne generacije, pogotovo prva, bile su relativno direktne i prštale od jednostavnih povratnih informacija. Ovjes je bio nešto tvrđi kako bi na terenu osigurao dovoljno udaljenosti karoserije od tla. Ovaj Nissan Qashqai je mekši, a samim time se i naginje više u zavojima. Volan puno više filtrira vibracije i izgubio je sirovu komunikativnost. Kočnice snažno reagiraju i na mali pomak pedale pa je nešto teže biti fluidan u gradskom prometu. S druge strane zahvaljujući više izolacije daleko je tiši i ugodniji za duži put.

Qashqai je i dalje dobar kompromis između obiteljske limuzine i terenca. Pogotovo u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Ako se umjesto dizelaša odlučite za benzinac preporučamo snažniji 1,6. 1,2 turbo benzinac mu nije prava mjera. Fali mu daha i ipak je premalen za toliku karoseriju. Naš je izbor definitivno 1,6 dizelaš sa 130 KS. Pogon mu godi, no nije ni neophodan da Nissan Qashqai bude zanimljiv.

Autoto u ponudi ima nekoliko Qashqaija starih tri do pet godina, a sve pokreću turbodizelaši. Pored spomenutog 1,6 od 130 KS ima i 1,5 dCi motora sa 110 i 115 KS. Imaju između 40.000 i 120.000 kilometara. Nekoliko modela imaju automatski mjenjač, a svi imaju prednji pogon.

Vrh stranice