Klasa za sebe

13.05.2022.

Treća generacija Škode Octavije izvrstan je obiteljski automobil, prije svega jer se bazira na jednakoj platformi kao i Volkswagen Golf sedme generacije, ali ostavlja dojam klase više

Još od prve generacije s kraja devedesetih godina prošlog stoljeća Škoda Octavia omiljena je kod kupaca, a to vrijedi jednako i za treću generaciju koja je na tržištu, uz jedan veći facelift, bila od 2013. do 2020. Škoda Octaviju opisuje kao klasu za sebe. Riječ je o automobilu koji ima cijenu sličniju kompaktima, ali nudi značajno više prostora. To je često izbor kupaca koji žele Volkswagenovu kvalitetu, ali kojima je Golf premalen.

Oduvijek je Octavia bila, recimo to tako, automobil konzervativnog izgleda. To nipošto nije loše, štoviše i u toj činjenici pripada dio njezinog tržišnog uspjeha. Mi ćemo se u ovom tekstu više posvetiti novijoj verziji treće generacije popularne Škode, budući da je ona kupcima rabljenih najzanimljivija.

Tim je opsežnim faceliftom Octavia dobila novo lice na kojem glavnu riječ vode svjetla koja su podijeljena na dva dijela. Straga su također malo modernizirani svjetlosni sklopovi, a bogatije opremljeni modeli dobili su LED svjetla. Ono što je generacijama nepromijenjeno kod Octavije, a i kod većine Škodinih modela, je izdašan prtljažnik. Limuzina raspolaže sa 590 litara osnovnog obujma, a preklapanjem stražnje klupe oslobađa se raskošnih 1580 litara. Dodatni plus su peta vrata koja olakšavaju utovar velikih predmeta. Za one koji žele još više prostora tu je Octavia Combi. Češki se karavan može pohvaliti sa 610 litara prtljažnika koji može narasti na čak 1740 litara.

Unutrašnjost se također može najbolje opisati kao konzervativna i jednostavna, uz solidnun kvalitetu materijala i završne obrade. Faceliftom iz 2017. središnji je ekran kod opremljenijih verzija narastao na 9,2 inča i u boji je. Što se prostora tiče, na prednjim ga je sjedalima napretek, dok je straga situacija malo drukčija. U odnosu na velike vanjske dimenzije prostora na stražnjoj klupi ima malo manje od očekivanog što je posljedica "male" Golfove platforme koju Octavia koristi, pa je stoga međuosovinski razmak relativno malen. To ne znači da je straga skučeno, ali viši putnici mogli bi se žaliti na prostor za noge.

Škoda je u Octaviu treće generacije u startu ugrađivala isključivo četverocilindarske motore. Početak benzinske ponude bile su dvije verzije 1,2 TSI motora od 86 i 105 KS. Slabiji je dolazio s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva, a snažniji sa šest. Jedno vrijeme u ponudi je bio 1,4 TSI od 150 KS, a 2,0 TSI bio je rezerviran za sportske modele RS u verzijama od 220 i 230 KS.

Dizelska se ponuda sastojala od 1,6 TDI motora sa 90 i 105 KS, obje u kombinaciji s petostupanjskim ručnim mjenjačem. Dvolitreni TDI razvijao je 150 KS u "običnim" Octavijama, dok je njegova inačica od 184 KS bila rezervirana za sportski RS. Uz njega je u ponudi bio šestostupanjski ručni mjenjač. Verzije koje su imale opciju automatskog mjenjača do facelifta su koristile šestostupanjski DSG mjenjač. Krajem 2016. u Octaviu se počeo ugrađivati prvi trocilindarski motor. 1,0 TSI od 115 KS zamijenio je snažniju verziju 1,2 TSI-ja koji je dotad osnažio na 110 KS.

Osvježavanje modela 2017. donijelo je i noviju verziju automatskog mjenjača DSG koji je od tada imao sedam stupnjeva. Tijekom sedam godina 1,6 TDI motor prvo je osnažen na 110, a na kraju na 115 KS što je imalo mali utjecaj na performanse i praktično nikakav na poslovičnu štedljivost njime pokretane Octavije.

Limuzina i karavan koristili su jednaku ponudu motora tijekom čitavog životnog vijeka modela, dok je Octavia Scout predstavljena prvi put 2014. u ponudi imala 1,8 TSI od 180 KS i dvije verzije 2,0 TDI motora od 150 i 184 KS. Scout bio baziran na karavanu i imao je 31 mm veći razmak od tla i bio je dodatno ukrašen zaštitnim dodacima na karoseriji. Nudio se s pogonom na sve kotače, ali i samo s prednjim pogonom. Osim njega, i obična se Octavia mogla naručiti s pogonom na sve kotače, ali samo s 2,0 TDI motorom.

Što se tiče pouzdanosti, Octavia nema puno problema. Većina prigovora korisnika odnosila se na stariju verziju DSG mjenjača sa šest stupnjeva, a javljali su se i problemi s istrošenosti dvomasenog zamašnjaka kod TDI motora. Pažnju treba obratiti i na potencijalno začepljen filter čestica kod dizelskih motora (DPF), posebno ako je automobil većinu kilometara prevalio na kraćim relacijama.

Autoto u svojoj ponudi ima velik broj Octavia, pretežno u karavanskoj inačici. Sve pokreću dizelski motori, a veli broj ih ima i DSG mjenjač. Cijene kreću od 99.900 kuna za model prije facelifta, pa do 249.650 kuna za tri godine star RS TDI s manje od 80.000 kilometara.

Vrh stranice