13.05.2022.
Još od prve generacije s kraja devedesetih godina prošlog
stoljeća Škoda Octavia omiljena je kod kupaca, a to vrijedi jednako i za treću
generaciju koja je na tržištu, uz jedan veći facelift, bila od 2013. do 2020.
Škoda Octaviju opisuje kao klasu za sebe. Riječ je o automobilu koji ima cijenu
sličniju kompaktima, ali nudi značajno više prostora. To je često izbor kupaca
koji žele Volkswagenovu kvalitetu, ali kojima je Golf premalen.
Oduvijek je Octavia bila, recimo to tako, automobil
konzervativnog izgleda. To nipošto nije loše, štoviše i u toj činjenici pripada
dio njezinog tržišnog uspjeha. Mi ćemo se u ovom tekstu više posvetiti novijoj
verziji treće generacije popularne Škode, budući da je ona kupcima rabljenih
najzanimljivija.
Tim je opsežnim faceliftom Octavia dobila novo lice na kojem
glavnu riječ vode svjetla koja su podijeljena na dva dijela. Straga su također
malo modernizirani svjetlosni sklopovi, a bogatije opremljeni modeli dobili su
LED svjetla. Ono što je generacijama nepromijenjeno kod Octavije, a i kod
većine Škodinih modela, je izdašan prtljažnik. Limuzina raspolaže sa 590 litara
osnovnog obujma, a preklapanjem stražnje klupe oslobađa se raskošnih 1580
litara. Dodatni plus su peta vrata koja olakšavaju utovar velikih predmeta. Za
one koji žele još više prostora tu je Octavia Combi. Češki se karavan može
pohvaliti sa 610 litara prtljažnika koji može narasti na čak 1740 litara.
Unutrašnjost se također može najbolje opisati kao
konzervativna i jednostavna, uz solidnun kvalitetu materijala i završne obrade.
Faceliftom iz 2017. središnji je ekran kod opremljenijih verzija narastao na
9,2 inča i u boji je. Što se prostora tiče, na prednjim ga je sjedalima
napretek, dok je straga situacija malo drukčija. U odnosu na velike vanjske
dimenzije prostora na stražnjoj klupi ima malo manje od očekivanog što je
posljedica "male" Golfove platforme koju Octavia koristi, pa je stoga
međuosovinski razmak relativno malen. To ne znači da je straga skučeno, ali
viši putnici mogli bi se žaliti na prostor za noge.
Škoda je u Octaviu treće generacije u startu ugrađivala
isključivo četverocilindarske motore. Početak benzinske ponude bile su dvije
verzije 1,2 TSI motora od 86 i 105 KS. Slabiji je dolazio s ručnim mjenjačem s
pet stupnjeva, a snažniji sa šest. Jedno vrijeme u ponudi je bio 1,4 TSI od 150
KS, a 2,0 TSI bio je rezerviran za sportske modele RS u verzijama od 220 i 230
KS.
Dizelska se ponuda sastojala od 1,6 TDI motora sa 90 i 105
KS, obje u kombinaciji s petostupanjskim ručnim mjenjačem. Dvolitreni TDI razvijao
je 150 KS u "običnim" Octavijama, dok je njegova inačica od 184 KS
bila rezervirana za sportski RS. Uz njega je u ponudi bio šestostupanjski ručni
mjenjač. Verzije koje su imale opciju automatskog mjenjača do facelifta su
koristile šestostupanjski DSG mjenjač. Krajem 2016. u Octaviu se počeo
ugrađivati prvi trocilindarski motor. 1,0 TSI od 115 KS zamijenio je snažniju
verziju 1,2 TSI-ja koji je dotad osnažio na 110 KS.
Osvježavanje modela 2017. donijelo je i noviju verziju
automatskog mjenjača DSG koji je od tada imao sedam stupnjeva. Tijekom sedam
godina 1,6 TDI motor prvo je osnažen na 110, a na kraju na 115 KS što je imalo
mali utjecaj na performanse i praktično nikakav na poslovičnu štedljivost njime
pokretane Octavije.
Limuzina i karavan koristili su jednaku ponudu motora
tijekom čitavog životnog vijeka modela, dok je Octavia Scout predstavljena prvi
put 2014. u ponudi imala 1,8 TSI od 180 KS i dvije verzije 2,0 TDI motora od
150 i 184 KS. Scout bio baziran na karavanu i imao je 31 mm veći razmak od tla
i bio je dodatno ukrašen zaštitnim dodacima na karoseriji. Nudio se s pogonom
na sve kotače, ali i samo s prednjim pogonom. Osim njega, i obična se Octavia
mogla naručiti s pogonom na sve kotače, ali samo s 2,0 TDI motorom.
Što se tiče pouzdanosti, Octavia nema puno problema. Većina
prigovora korisnika odnosila se na stariju verziju DSG mjenjača sa šest
stupnjeva, a javljali su se i problemi s istrošenosti dvomasenog zamašnjaka kod
TDI motora. Pažnju treba obratiti i na potencijalno začepljen filter čestica
kod dizelskih motora (DPF), posebno ako je automobil većinu kilometara prevalio
na kraćim relacijama.
Autoto u svojoj ponudi ima velik broj Octavia, pretežno u karavanskoj inačici. Sve pokreću dizelski motori, a veli broj ih ima i DSG mjenjač. Cijene kreću od 99.900 kuna za model prije facelifta, pa do 249.650 kuna za tri godine star RS TDI s manje od 80.000 kilometara.